سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال از زایمان طبیعی بدون درد در دزفول

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از استقبال بانوان باردار از زایمان طبیعی بی درد طی یک ماه پس از آغاز این طرح در شهرستان خبر داد.

محمدرضا ابیض معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: زایمان بی‌درد به روش «اسپاینال» ۱۱ مورد و به روش «اپیدورال» یک مورد در مجتمع زنان حضرت زینب (س) دزفول انجام شده که این مادران از انجام این نوع زایمان رضایت کامل داشتند.

او ادامه داد: زایمان طبیعی بی‌درد در مجتمع زنان حضرت زینب (س) وابسته به بیمارستان بزرگ دزفول به صورت رایگان و با حضور پزشکان متخصص بیهوشی و زنان انجام می‌شود.

آقای ابیض افزود:  بی‌درد کردن مراحل زایمان نقش موثری در کاهش ترس و هراس مادر از زایمان طبیعی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد یادآور شد: تاکنون از این نوع زایمان، عوارض خاصی گزارش نشده است و همه مادران باردار می‌توانند در حالت هوشیاری کامل درد زایمان را احساس نکرده و از مزایای زایمان طبیعی بهره‌مند شوند.

ابیض گفت: مادران باردار متقاضی استفاده از روش‌های زایمان بی‌درد باید پس از مشورت با پزشکان متخصص زنان به مجتمع زنان حضرت زینب (س) مراجعه کنند تا با برنامه ریزی لازم برای انجام زایمان بی‌درد و آماده سازی تیم بیهوشی و مامایی برای آن‌ها تدارک و اجرا شود.

زایمان با بی‌حسی نخاعی که به آن اسپاینال (Spinal) هم می‌گویند تزریق نخاعی برای از بین بردن درد حین زایمان طبیعی یا سزارین به داخل نخاع تزریق می‌شود. این روش با ایجاد بی حسی ناحیه‌ای در قسمت تحتانی بدن انجام می‌شود، اما فرد طی عمل کاملا هوشیار است.

یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ترویج زایمان طبیعی در کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.