سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار رشت:

گاری کبابی‌های رشت باید شناسنامه‌دار شوند

فرماندار شهرستان رشت در جلسه شورای بهداشت گفت: گاری کبابی‌ها باید شناسنامه‌دار و از آرایشی منظم برخوردار شوند.

کیا عاشوری، فرماندار رشت در جلسه شورای بهداشت این شهرستان با بیان اینکه با تعامل و هم افزایی می‌توان بسیاری از مسائل و چالش‌ها را حل کرد، گفت: بحث ساماندهی گاری کبابی‌ها و دستفروشان رشت از مطالبات مسئولان استان است. 

او افزود: با توجه به اینکه رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی ثبت یونسکو شده و با این عنوان شناخته می‌شود، ما با کسب و کار و معیشت آنها مشکل نداریم، ولی فعالیت این گروه شغلی هم باید قانونمند شود.

به گفته فرماندار رشت، دستفروشان و گاری کبابی‌ها و چای پز‌ها با توجه به اینکه در اماکن عمومی حضور دارند، باید از نظر بهداشتی مجوز فعالیت داشته و همچنین مرکز بهداشت و دامپزشکی و سایر نهاد‌های ناظر بایستی نظارت مستمر بر فعالیت آنها داشته باشند و در کنار آن موضوعات اجتماعی و روانی هم مدنظر قرار گیرد.

عاشوری تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۵ قانون بحث ساماندهی دستفروشان و گاری کبابی‌ها برعهده شهرداری است.

او همچنین گفت: آرایش متفاوت گاری کبابی‌ها، بی ضابطه بودن و تعدد آنها چهره شهر را خراب می‌کند، خیلی از مردم به جهت عدم رعایت بهداشت تمایل به حضور در چنین فضایی ندارند و این خود باعث ایجاد چالش‌های اجتماعی می‌شود. 

فرماندار با اشاره به اهمیت ساماندهی گاری کبابی‌ها و دستفروشان افزود: گاری کبابی‌های رشت باید از آرایش منظم برخوردار و شناسنامه‌دار شوند، شروع و پایان کار قانونی داشته باشند، زیرا این به هم ریختگی و نبود نظم زیبنده شهر نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.