سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز میزبان همایش قلب و عروق خاورمیانه و مداخلات پیچیده قلبی

پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی از چهارم تا ششم بهمن ۱۴۰۲ به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

دکتر زیبایی نژاد رئیس پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی از چهارم تا ششم بهمن ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار می‌شود.

او افزود: پس از انقلاب اسلامی، تحقیقات فراوانی در کشور به همت اندیشمندان و پژوهشگران حوزه سلامت، در حوزه بیماری‌های قلب و عروق و سکته‌های قلبی و مغزی انجام شده که با افزایش طول عمر در مردان به میزان حدود ۱۵ سال و در زنان به میزان حدود ۲۰ سال در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی همراه بوده است.

 این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: حدود یک سوم مرگ و میر‌های کشور بر اثر سکته‌های قلبی و مغزی اتفاق می‌افتد که در همین زمینه یک کار تحقیقاتی در مرکز تحقیقات قلب و عروق شیراز انجام شده است.

او با اشاره به اجرای این طرح تحقیقاتی برای جمعیت ۴۰ تا ۷۰ سال شیراز و یکی از روستا‌های شهرستان فسا با مقایسه عوامل خطرزا و خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی، گفت: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که سبک زندگی در کلان شهر شیراز، خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی، چاقی، عدم تحرک، چربی خون، فشار خون بالا و قند خون بالا را نسبت به ساکنان روستای مورد بررسی بیشتر می‌کند و همین امر نیاز به تغییر شیوه زندگی، تغییر در رژیم غذایی و همچنین لزوم تحرک، ورزش و پیاده روی را یادآور می‌شود.

زیبایی نژاد با اشاره به ارائه طرحی به عنوان «شیراز، شهر سالم»، اضافه کرد: این طرح بر اساس استراتژی کاهش سکته‌های قلبی و مغزی ارایه شده و نیازمند همراهی و همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف است.

او بیان کرد: خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی در ۱۰ سال آینده بین افراد ۴۰ تا ۷۰ ساله حدود ۲۲ درصد است که می‌توانیم با مداخله‌های لازم و به موقع، این میزان را کاهش دهیم.

رئیس پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی همچنین بر نقش رسانه ها، صدا و سیما و سازمان‌های مردم نهاد در آموزش و آگاه سازی مردم از عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی و عروقی و شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها در جامعه تاکید کرد و از اصحاب رسانه خواست برای آگاه سازی مردم در این زمینه، حوزه سلامت را بیش از پیش یاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.