سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان کرمان:

شهرداری به گونه‌ای عمل کند که شهروندان تغییر و تحول اساسی را لمس کنند

دادستان کرمان تأکید کرد: تحقق مطالبات شهروندان باید در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد و لازم است مردم تغییر و تحول اساسی در سطح شهر را لمس کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان صبح امروز در دیدار با شهردار جدید کرمان و معاونین شهرداری ضمن قدردانی از زحمات شهردار سابق کرمان بیان کرد: محسن تویسرکانی از مدیران خوش سابقه و فعال در سازمان بازرسی استان بود و با اشرافی که نسبت به امور شهر دارند قطعاً می‌توانند در انجام وظایف خود و خدمت به مردم به خوبی عمل کنند.

مهدی بخشی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مؤثر در وقوع جرم، محیط اجتماع و زندگی است، اظهار داشت: فضای سبز کرمان را رها نکنید، بررسی موضوعاتی از قبیل کیفیت و نحوه معماری مسکن و چگونگی شهرسازی یک شهر مبین تأثیرگذاری محیط بر بزهکاری‌است و نوع و کیفیت معماری و شهرسازی در کاهش یا افزایش وقوع جرایم تأثیر بسیاری دارد که باید این مهم را نیز مد نظر خویش قرار دهید.

وی بر سرعت بخشی به پروژه‌ها و اقدامات عمرانی، ساماندهی متکدیان و توجه به سیستم روشنایی عمومی شهر‌ها تأکید کرد و گفت: شهرداران برای ایجاد فضا‌های قابل نظارت و جلوگیری از بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری که مستعد وقوع جرم است از طریق اصالت بخشی و احیای دوباره این نواحی اهمیت بیشتری قائل شوند.

مدعی العموم در استان با اشاره به ظرفیت خوب شهردار جدید مبنی بر ایجاد وحدت و وفاق بین شورا بیان داشت: تضارب افکار و برخورد اندیشه‌های مختلف تا حدی طبیعی است، اما باید در کار جمعی حدود و ثغور منافع و حقوق مردم را در نظر بگیریم و مرز‌هایی که قانون مشخص کرده است را رعایت کنیم.

این مقام عالی قضایی گفت: در کمک به شهرداری‌ها با تشکیل کارگروه «حمایت از شهرداری‌ها در انجام وظایف و طرح‌های عمرانی» فضایی را فراهم کرده‌ایم تا موضوعات و مشکلات شهرداری‌ها در پیشبرد کار‌ها با سرعت و نتیجه بهتری انجام شود و با تشکیل کارگروه مذکور، گروه ویژه قضایی را به مدد شهرداران فرستاده‌ایم و لازم است با پیگیری مستمر از حمایت‌های حقوقی و قضایی، برای ایجاد یک شهر زیبا و در خور شأن پایتخت مقاومت جهان اسلام قدم بردارند.

وی افزود: کمیسیون ماده ١٠٠ همیشه مورد بحث بوده و متأسفانه از روی دلسوزی در برخی موارد مماشات صورت می‌گیرد و نتایجی به دنبال دارد که حاکی از متضرر شدن جامعه است و ضرورت دارد از ظرفیت این کمیسیون استفاده بیشتری شود.

شهردار کرمان نیز در ادامه گفت: این جمع قرار است اتفاقات خوبی را در شهر کرمان رقم بزند و قطعاً یکی از رموز شهرداران موفق، حمایت قضایی است.

محسن تویسرکانی انجام وظیفه از سوی تمام دستگاه‌های خدمات رسان را ضروری دانست و تصریح کرد: شهر ما حال خوبی بخصوص در شب‌ها و تاریکی برخی مناطق ندارد و دستگاه‌هایی از جمله شرکت توزیع نیروی برق باید پای کار آیند و با تأمین نور مناسب در کاهش جرائم و بهتر شدن فضای شهری کمک کنند.

وی تأکید کرد: اکنون فرصت آزمون و خطا نیست و برخی از مردم تمییز نمی‌دهند که نقصی در یک موضوع مربوط به کدام بخش از نظام است؛ لذا تعمیم برای کل نظام می‌کنند و اهتمام داریم با حمایت‌های قضایی، از فرصت خدمتگزاری ایجاد شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.