سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ملی آبشار گانه‌زار آرتیمان در تویسرکان

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان از ثبت ملی آبشار گانه‌زار روستای آرتیمان به عنوان پنجمین میراث طبیعی تویسرکان خبر داد.

اسحاق ترکاشوند گفت: در شهرستان تویسرکان یک هتل، سه اقامتگاه بومگردی، دو سفره‌خانه سنتی، سه خانه‌مسافر و یک دفتر خدمات مسافرتی داریم که دارای مجوز و فعالند.

او با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار نفر مسافر اسکان شدند و حدود ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی تویسرکان بازدید کردند گفت: یکصد مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری انجام دادیم و خوشبختانه هیچ شکایتی از تاسیسات تویسرکان در اداره کل میراث فرهنگی ثبت نشده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با اشاره به اینکه سال گذشته به جز فرمانداری و نیروی انتظامی مابقی دستگاه‌ها کاری انجام ندادند گفت: در نوروز امسال هم‌افزایی بسیار خوبی با حمایت فرماندار بین دستگاه‌ها وجود داشت و شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی و نوروزگاه‌ها بودیم.

او با اشاره به برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال در دو نقطه از شهر با شرکت ۸ هزار نفر گفت: شادپیمایی با اجرای عروسک‌های غول‌پیکر در سطح شهر و اجرای نوروزگاه در چهار روستا بستر شور و نشاط در تعطیلات را برای مردم و مسافران به وجود آورد.

ترکاشوند با بیان اینکه نزدیک عید نوروز برنامه شادپیمایی را با حضور هنرمندان از میدان امام (ره) تا گذر فرهنگی در برنامه داریم تأکید کرد: آیین قنبرخوانی به عنوان میراث ناملموس تویسرکان ثبت ملی شده است و ویژه‌برنامه سوگواره قنبرخوانی برای ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

او از ثبت ملی آبشار گانه‌زار روستای آرتیمان به عنوان پنجمین میراث طبیعی تویسرکان خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانیم به ظرفیت‌های تاریخی شهرستان را به مسافران و گردشگران بشناسانیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.