سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تست هوش؛

عدد مناسب را به جای علامت سوال قرار دهید!

استفاده از معما‌های گوناگون باعث می‌شود که در بلند مدت عملکرد مغزتان افزایش پیدا کند.

تست هوش با شناسایی عدد صحیح تست هوشی است که در شبکه‌های اجتماعی بار‌ها و بار‌ها همرسانی شده است. ظاهراً این سوال بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما روند پاسخ به سوال، دسترسی به پاسخ صحیح را سخت نموده است.

سوالات ریاضی، معما‌ها و … می‌توانند میزان عملکرد مغز شما را افزایش دهند. افزایش عملکرد مغز می‌تواند در بلند مدت، جزئی نگری، دقت و تمرکز و حتی هوش شما را افزایش داده و از سوی دیگر سلامت مغز شما را تضمین کند.

 

 

دانستن درباره هوش و اندازه‌گیری آن همیشه یکی از دغدغه‌های بشر بوده است. هوش از آن دست پدیده‌های روانشناختی است که نظرات گوناگونی درباره آن وجود داشته و دارد. برخی از روانشناسان و محققان معتقدند که هوش یک توانایی اکتسابی است که در اثر تعامل با محیط اطراف آموخته می‌شود، عده‌ای آن را یک توانایی و استعداد ذاتی می‌دانند که توسط ژن‌ها و الگوی وراثتی افراد تعیین می‌شود.

عده‌ای معتقدند که هوش انسان در سال‌های اخیر تکامل زیادی پیدا کرده و هوش کلی انسان‌ها با پیشینه نژادی و قومی متفاوت تفاوت‌های زیاد و فاحشی با یکدیگر دارد. با توجه به دیدگاه اول، هوش اکتسابی است. بر همین اساس انواع و اقسام بازی‌های فکری و سوالات و معما‌ها طراحی می‌شوند تا ضمن فراهم نمودن ورزش برای مغز، زمینه برای رشد مهارت‌ها و توانایی‌های شناختی فراهم شود.

درست است که ماهیت هوش کمی پیچیده است و هنوز کاملا شناخته‌شده نیست؛ اما هر فردی در ذهن‌اش تصور و تعریفی از هوش دارد. بسیاری از افراد هوش را توانایی و استعداد یادگیری می‌دانند، عده‌ای آن را توانایی سازگاری افراد با محیط و موقعیت‌ها می‌پندارند، بعضی آن را علت پیشرفت و موفقیت افراد می‌دانند، عده‌ای توانایی فهم و درک امور را به هوش نسبت می‌دهند و… . به هر حال، امروز تست هوش با شناسایی عدد صحیح برای سنجش ضریب هوشی شما طراحی شده است.

اگر تاکنون نتوانستید معما را حل کنید، ۱۰ ثانیه دیگر به شما فرصت داده می‌شود.

پاسخ تست هوش با شناسایی عدد صحیح: پاسخ در تصویر زیر کاملا توضیح داده شده است. آیا شما در زمان مشخص قادر به حل این تست شدید؟!

منبع: چشمک

برچسب ها: تست هوش ، بازی ریاضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ریحانه
۲۱:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
4
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
این تست برای بچه های 8 ساله خوبه
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
خجالت نمیکشید با این خبر با این تست هوش