سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت اختراع اولین کود گرانول هفت جزئی دنیا توسط پژوهشگران سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از ثبت اختراع اولین کود گرانوله آهسته رهش هفت جزئی دنیا و کشور توسط محققان و پژوهشگران جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد.

علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: اولین کود گرانوله آهسته رهش هفت جزیی دنیا و کشور متشکل از مواد معدنی و ارگانیک توسط محققان و پژوهشگران جهاددانشگاهی سمنان تولید و ثبت اختراع شد.

وی با بیان اینکه این کود گرانوله که برای اولین بار در سطح جهانی فرموله شده است متشکل از چندین ماده معدنی و آلی می‌باشد و تمامی آن‌ها در داخل استان تأمین می‌گردد، افزود: بعد از تولید نمونه اولیه، فرآیند ثبت اختراع و آنالیز طرح انجام و طرح در موسسه آب و خاک کشور نیز دنبال شد و مجوز تولید انبوه این محصول نیز صادر خواهد شد، پیش‌بینی ما این است که این مجوز تا پایان سال صادر و زمینه برای تولید انبوه و ایجاد خط تولید در سال ۱۴۰۳ فراهم شود.

منصفی راد با بیان اینکه با ایجاد خط تولید این محصول، زمینه ۳۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۰۰ نفر شغل غیرمستقیم در استان فراهم خواهد شد، با اشاره به اینکه یک جزء از هفت جزء این کود حیوانی و هر شش جزء دیگر مواد معدنی است، اظهار کرد: همه این مواد معدنی به وفور در استان وجود دارد و هیچ دغدغه‌ای برای تأمین مواد اولیه آن وجود ندارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از کود گرانل آهسته رهش به‌عنوان یک محصول دانش‌بنیان نام برد و افزود: این کود حاوی ترکیبات مغذی و کانی‌های معدنی با هدف اصلاح بستر و کاهش شوری خاک است، جدید بودن در دنیا، داشتن گام ابتکاری و قابلیت صنعتی شدن آن توسط پارک علم و فناوری استان سمنان و اداره مالکیت‌های فکری و معنوی کشور تایید شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی آقا سهرابی شاهسواری
۰۹:۱۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
در زمینه پرورش گیاه گلخانه ای کار می کنم لطفا ایمیل و شماره تماس جهت هماهنگی برایم بفرستید.ممنونم