سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج میلیون قطعه افزایش یافته است.

 اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان با اشاره به استحصال روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی گفت: باید این روند تولید در استان حفظ شود و استمرار داشته باشد.

او با اشاره به اینکه مقدار جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری استان از ابتدای امسال ۲۷ میلیون قطعه بوده است، افزود: با این شرایط در ماه‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر تولید مرغ و کاهش قیمت آن در استان خواهیم بود.

اشرفی با اشاره به اینکه در تامین گوشت مرغ و قرمز استان مشکلی نداریم بیان کرد: برنامه‌ریزی در این کارگروه انجام شده و در پایان سال، اعیاد رجب و شعبانیه و ماه مبارک رمضان در زمینه تامین اقلام اساسی در استان مشکلی نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به تامین هزار و ۶۴۰ کلیوگرم گوشت قرمز برای مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: این مقدار به گونه‌ای توزیع شود تا در سطح استان پوشش حداکثری داشته باشیم.

او از ذخیره‌سازی هزار و ۸۰۰ تن برنج و حدود ۴۰۰ تن شکر در استان خبر داد و افزود: در زمینه تامین کالا‌های اساسی در استان هیچ مشکلی نداریم.

اشرفی از برپایی نمایشگاه بهاره در اکثر شهرستان‌ها از اول تا ۱۵ بهمن ماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه‌ها اقلام مورد نیاز مردم ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی همچنین بر لزوم برخورد قانونی با نانوایی‌های متخلف تاکید کرد و عنوان کرد: اگر نانوایی‌ها نسبت به فروش آرد در بازار آزاد اقدام کنند باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: از ابتدای امسال هزار و ۸۳۷ تن برنج در سطح استان توزیع شده و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 جعفری افزود: در مورد شکر مصرفی استان هم مشکلی نداریم و در انبار‌ها به اندازه کافی موجود است.

او عنوان کرد: وضعیت جوجه‌ریزی استان در دی ماه نشان می‌دهد که بیش از تعهد یعنی سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است و شاهد تحقق بالاتر از تعهد با همت مرغداران و واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد که این روند تولید در ماه‌های آینده منتهی به انتهای سال نیز استمرار یابد.

او گفت: امیدواریم در ماه‌های پایانی امسال و سال جدید همچنین ماه مبارک رمضان در تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان و تعهدی که برای تامین مرغ گرم استان‌های همجوار داریم، تدارک مناسبی را انجام دهیم.

جعفری با اشاره به استحصال روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان گفت: ۵۰ درصد این مقدار در بازار استان توزیع و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در تولید و تامین مرغ برای استان مشکلی نداریم، اما برای نگهداری مرغ مازاد در ماه‌های آتی باید چاره اندیشی شود.

 او افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم استان ۸۲۵ هزار ریال است که نسبت به استان‌های همجوار واقعا پایین است.

جعفری با اشاره به جوجه‌ریزی ۲۷ میلیون قطعه در واحد‌های مرغداری خراسان جنوبی از ابتدای امسال گفت: این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۲۲ میلیون قطعه بوده و امسال جوجه‌ریزی پنج میلیون قطعه افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ذخیره‌سازی ۱۰۰ تن سیب برای عید نوروز نیز خبر داد و گفت: تا پایان  این ماه  ۱۰۰ تن پرتقال والن سیاه در استان تامین و ذخیره‌سازی خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین ۱۳ تن خرما برای ماه رمضان خریداری شده و طی یک هفته آینده به استان حمل و ذخیره‌سازی خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی نیز با اشاره به موجودی گندم، شکر و برنج در استان گفت: در زمینه تامین گندم به اندازه سه ماه مصرف استان از بهترین نوع گندم وارداتی موجود داریم.

میثم پیشدادیان افزود: هزار و ۸۰۰ تن انواع برنج موجود داریم همچنین میزان موجودی شکر استان ۳۵۰ هزار تن است که در زمینه تامین و موجودی شکر در خراسان جنوبی مشکل نداریم.

برچسب ها: جوجه ریزی ، مرغداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.