سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن بندگی سه هزار نفری فرشتگان کرد ایرانی در سنندج + فیلم

حدود سه هزار دختر کرد ایرانی آغاز سن تکلیف،بندگی و عبادت را با شور و شوق دخترانه خود جشن گرفتند.

دخترانی که از مدرسه‌های مختلف امروز در کنار هم دنیا جدیدی از زندگی خود را آغاز کردند؛ دنیای نزدیکتر شدن به خدا را.

رسیدن به سن تکلیف و عبادت، پوشیدن چادر سفید با گل‌های سفید صورتی شاید یکی از لحظات نابی است که تا ابد بر ذهن دختران ۹ ساله نقش می‌بندد.

 سالن ۲۲ گولان سنندج امروز  میزبان  ۳ هزار دختر سنندجی بود که شور و حال وصف ناپذیری داشتند.

دخترانی که عمق شادی در چهره‌های خندانشان به وضوح مشاهده می‌شد و صدای لبخندشان در سالن طنینی گوش نواز شده بود.

این شکوفه ها امروز مهمانی هم داشتند، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولان برای تبریک در این مراسم حضور داشتند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم با تبریک جشن عبادت خطاب به دختران گفت: از امروز باید در نماز و عبادت احساس مسئولیت داشته باشید و بیشتر از قبل یاد خدا را در دل زنده نگهدارید.

 حجت‌الاسلام پور ذهبی گفت: والدین باید شما را در تحصیل، تربیت، رشد و آمادگی برای رسیدن به جامعه و ورود به جامعه کمک کنند و این احساس مسؤولیت برای والدین را می‌رساند.

وی یادآور شد: یک نوع احساس مسؤولیت نیز برای مسؤولان وجود دارد و آن این است که باید امکانات و زمینه آسایش و آرامش را برای شما فراهم کنند و معنویت، دوستی و آسایش را در جامعه اشاعه دهند.

استاندار کردستان نیز خطاب به این دختران ۹ ساله سنندجی گفت: امیدواریم در آینده نیز مسؤولیت شهر و استان را برعهده بگیرید و آینده خوبی را برای کشور رقم بزنید.

اسماعیل زارعی کوشا بیان کرد: همانطور که امروز مسؤولیت انجام دستورات خدا را برعهده گرفتید امیدوارم در انجام مسؤولیت‌ها موفق باشید.

اجرای مجریان مطرح کشوری و برنامه‌های شاد و متنوع در این مراسم جشن و اقامه نماز شکر با حضور ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود که در جشن فرشته‌های کرد ایرانی در سالن ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.