سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم همراهی نهاد‌های خیریه با قوه قضائیه برای کاهش آسیب‌های جامعه

برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌ها فقط از طریق قوه قضائیه امکانپذیر نخواهد بود و باید همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه نهاد‌های خیریه انجام شود.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مراسم افتتاح چهارمین مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور در گرگان گفت: امیدواریم با ارتقاء نهاد خانواده و تامین بستر‌های مناسب برای تامین اجتماعی، نیازمند ایجاد مجتمع‌های کاهش آسیب‌ها نباشیم و به جای این مجتمع‌ها به سمت ایجاد مراکزی برای تولید ایده‌های دستیابی به زندگی برتر حرکت کنیم.

او افزود: دشمن از طریق فضای مجازی به درون خانواده‌ها رخنه کرده و می‌تواند فرزندان ما را در درون منزل خودمان مورد تهاجم و آسیب قرار دهد.

جهانگیر ادامه داد: کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و حمایت از این افراد وظیفه همه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه توجه به قشر‌های آسیب‌پذیر، بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به بخش‌های مختلف را به دنبال دارد افزود: جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های اجتماعی نیازمند کار جهادی است.

جهانگیر ادامه داد: مجتمع شوق زندگی تلاش می‌کند در کنار شناسایی آسیب‌ها، فرصت‌هایی را برای رفع سریع آسیب موردنظر و ایجاد بستر زندگی عادی برای آسیب‌دیدگان اجتماعی فراهم کند.

جهانگیر گفت: این مجتمع‌ها هم می‌توانند یک مجتمع قضایی باشند و نهاد‌های حمایتی را پوشش دهند و هم اینکه نهاد‌های اجرایی مانند بهزیستی و تامین اجتماعی پیشتاز شوند و این مراکز را ایجاد کنند و دستگاه قضایی به آن‌ها به عنوان همکار کمک کند.

برچسب ها: قوه قضاییه ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.