سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف‌گذاری برای افزایش یک‌میلیون تنی محصولات کشاورزی استان اردبیل

استاندار اردبیل از هدف‌گذاری به‌منظور افزایش یک‌میلیون تنی محصولات کشاورزی استان خبر داد.

سیدحامد عاملی در آیین تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان گفت: میانگین درآمد استان اردبیل نصف میانگین درآمد کشوری است در حالی که این استان ظرفیت بالایی برای تولید ارزش افزوده در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و تجارت دارد.

استاندار اردبیل افزود: توجه به ارتقای زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای بخش‌های تولید از جمله نیازهای اصلی برای پیشرفت بخش‌های مختلف اقتصادی و حوزه کشاورزی استان اردبیل است.

او هم‌چنین با اشاره به هدف‌گذاری برای افزودن حداقل یک‌میلیون تن به مجموع ۴میلیون تولید محصولات کشاورزی استان گفت: استان اردبیل ظرفیت لازم برای رسیدن به این هدف را دارد و در صورت تحقق آن، درآمد مردم و ثروت استان ارتقا خواهد یافت.

عاملی همچنین با تأکید بر حل مشکلات موجود در بهره‌برداری از طرح‌های آب کشاورزی استان اردبیل، گفت: طی ۲ سال گذشته ،۳ سد کوثر، عمارت و عنبران در استان اردبیل آب‌گیری شده و ۱۱ سد معیشتی از ۳۰ سد طراحی شده نیز به بهره‌برداری رسیده است.

او با بیان اینکه توجه به مکانیزاسیون کشاورزی، مدیریت منابع آب برای افزایش بهره‌وری و تکمیل طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین از جمله اولویت‌های تعریف‌شده در بخش کشاورزی استان اردبیل است، افزود: منابع مالی تکمیل طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین با اختصاص ۶۰۰۰میلیارد تومان تأمین شده و این طرح در سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل با مهم دانستن فعال‌سازی طرح‌های گلخانه‌ای و توجه به رونق تولید در بخش دام و طیور برای تحقق افزایش ظرفیت یک‌میلیون تنی تولیدات کشاورزی استان، گفت: این مسأله موجب تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی و رفع محرومیت از فعالان این عرصه خواهد شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.