سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۳ قطعه اشیای عتیقه مربوط به دوران قبل از اسلام در جیرفت

دادستان شهرستان جیرفت از کشف ۳ قطعه شیء عتیقه قاچاق و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد.

 افشین صالحی‌نژاد گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان جیرفت با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری و فروش تعدادی اشیای عتیقه از سوی شخصی در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان جیرفت ‏مطلع و با هماهنگی مقام قضائی متهم مورد نظر را دستگیر کردند.

وی  افزود: مأموران پلیس آگاهی در بازرسی از محل مورد نظر، تعداد ۳ قطعه اشیای عتیقه، شامل: یک عدد پیکره سنگی مرمر از دوره پیش از تاریخ که این شیء پیکره حیوانی یک گاو است که در محل پا‌ها میله مفرغی برای اتصال به قطعه دیگر پایه بوده، یک عدد کاسه سنگی صابونی ساده و یک عدد کاسه سنگی دارای نقش بز کوهی که مربوط به تاریخ قبل از اسلام هستند، کشف کردند.

دادستان شهرستان جیرفت با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص بیان داشت: برابر نظر کارشناسان هر ۳ قلم اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بوده و دارای اصالت هستند.

وی گفت: اشیای تاریخی ضبط و متهم مربوطه با صدور قرار متناسب راهی زندان شد.

صالحی با اشاره به اینکه اشیای عتیقه زیر خاکی به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی این کشور محسوب می‌شوند، از شهروندان جیرفتی خواست: در صورت اطلاع از وجود هر گونه حفاری در شهرستان و یا وجود اشیاز تاریخی در هر مکانی، در اسرع وقت با پلیس یا ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی تماس بگیرند و ما را در نگهداری میراث گران بهای این کشور یاری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.