سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جای خالی بوستان‌های مادر و کودک در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد بوستان‌های مادر و کودک در سطح شهر برای گذراندن اوقات فراغت مادر همراه با کودک، امری ضروری است.

فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: امروزه در کشور ما بر اساس نیاز مادران و کودکان در بسیاری از شهر‌های بزرگ و کوچک، اقدام به احداث پارک‌های موضوعی ویژه آنان و فرزندان شده است.

او افزود: در شهر یزد با وجود جمعیت قابل توجه، متاسفانه چنین بوستان‌هایی که مادر و کودک با اطمینان خاطر ساعاتی را کنار هم به خوشی بگذرانند، وجود ندارد و درخواست میشود شهرداری برای ایجاد آن چاره‌ای بیندیشد.

خامسی تصریح کرد: پارک‌های عمومی یا محله‌ای با توجه به معضلاتی، چون تجمع و تردد زیاد مردان دوچرخه سوار و یا حتی موتور سیکلت و نیز بعضا حضور حیوانات خانوادگی و یا عدم مناسب سازی برای کالسکه کودکان، فضا‌های امن و راحتی برای استفاده مادران و کودکان نیست.

او با اشاره به اقدامات شهرهایی، چون تهران و‌مشهد و تبریز در این خصوص، اظهار امیدواری کرد: شهرداری یزد با همراهی شورا، نسبت به احداث یا تبدیل کاربری برخی از پارک‌های محله‌ای به بوستان‌های کودک و مادر برنامه ریزی نماید تا در پایان دوره ششم شورا حداقل در هر منطقه از شهر، بوستانی مناسب برای استفاده همزمان کودکان و مادران ایجاد گردد.

خامسی در خصوص ویژگی‌های بوستان‌های مادر و کودک گفت: بوستان‌های مادر و کودک باید مجهز به امکاناتی، چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی، اتاق مادر و کودک، وسایل بازی برای کودکان و از همه مهمتر صرفا خاص استفاده مادران و کودکان باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.