سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام ملت‌های آسیا؛

ایران - هنگ‌کنگ؛ شاگردان قلعه‌نویی به دنبال شکار اژدها

دیدار تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ در جام ملت‌های آسیا امروز ساعت ۲۱ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه قطر برگزار می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی در  دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا امروز (روز جمعه) ساعت ۲۱ در ورزشگاه بین المللی خلیفه  به مصاف تیم هنگ کنگ می‌رود که با برد در این بازی صعودش به مرحله بعدی این رقابت‌ها قطعی می‌شود.  

شاگردان قلعه نویی در نخستین بازی خود توانستند با نتیجه ۴ بر یک برابر تیم فلسطین به برتری دست یابند و آن‌ها می‌خواهند با برد در دومین بازی خود مقابل هنگ کنگ صدرنشینی خود را در گروه C تثبیت کرده و صعودشان را به مرحله بعدی مسجل کنند  و در بازی آخر با امارات برای سرگروهی بجنگند.  

تیم ملی فوتبال کشورمان مدتی پیش در  چارچوب مقدماتی جام جهانی توانست با ۴ گل از سد تیم هنگ کنگ عبور کند و این بار دوباره مقابل این تیم در جام ملت‌های آسیا قرار می‌گیرد.  

یوز‌های ایرانی  در ۸ بازی متوالی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا گل نخورده بودند، اما با دریافت گل در اولین بازی خود برابر فلسطین  شاید کلین شیت آن‌ها به پایان رسید، اما همچنان برتری آن‌ها در مرحله گروهی ادامه یافت و در ۱۱ بازی متوالی به پیروزی دست یافتند.  

به نظر می‌رسد که تیم ملی کشورمان بازی راحتی برابر تیم هنگ کنگ دارد و  می‌تواند برد پرگلی در این بازی کسب کند و با روحیه بالا در آخرین بازی مرحله گروهی برابر تیم امارات قرار بگیرد و برای صدرنشینی در گروه C رقابت کند.  

قلعه نویی در کنفرانس خبری قبل از بازی اعلام کرد که  تیکی تاکا قدیمی شده است و سعی می‌کند فلسفه گواردیولا در منچستر سیتی را در تیم ملی اجرا کند.  

در آن طرف، تیم ملی هنگ کنگ در اولین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با ۳ گل برابر تیم امارات شکست خورد و اکنون این تیم می‌خواهد باخت خود را برابر تیم ایران جبران کند، اما کار سختی پیش رو دارد.  

یورن اندرسون مربی نروژی هدایت تیم ملی هنگ کنگ را برعهده دارد و اژد‌ها لقب این تیم است. همچنین تیم هنگ کنگ در رتبه ۱۵۰ رنکینگ فیفا قرار دارد و پایین‌ترین تیم آسیایی که وارد مسابقات جام ملت‌های آسیا شده است.  

تیم هنگ کنگ عملکرد ضعیفی در خط دفاع خود دارد و در ۷ بازی اخیر خود شکست خورده است و  مدافعان و دروازه بان این تیم کار سختی برابر مهاجمان گلزن ایران دارند تا کمتر گل بخورند.  

تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ تاکنون ۷ بار برابر یکدیگر قرار گرفته اند که ۶ برد سهم یوز‌های ایرانی بوده است. البته تیم هنگ کنگ هم در سال‌های دور و در یک بازی دوستانه توانسته تیم ایران را شکست بدهد.  

مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده به علت مصدومیت نمی‌توانند تیم ایران را در بازی امروز همراهی کنند، اما مابقی بازیکنان مشکلی برای این بازی ندارند.

بازی فلسطین برابر تیم امارات هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید و تیم ملی کشورمان این فرصت را دارد که با برد برابر تیم هنگ کنگ صعودش به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا را قطعی کند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ دی ۱۴۰۲
انقد استرس و فشار اقتصادی رو مردمه دیگه حس فوتبال نگاه کردن نیست
سلام برحسین شهید
۱۱:۳۴ ۲۹ دی ۱۴۰۲
مثل بازی بافلسطین همان یک ربع اول کارهنگ گنک تمام کنندوالله هرچه اززمان بازی بگذری جسورترمیشودوگل زدن سخت خواهدشدچون بازیکنان ایرانی زوداسترس گل زنی می گیرنر
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ دی ۱۴۰۲
انشاالله که تیم هنگ کنگ ببره چون شما بازیکنان تیم ملی هیچ کدومتون با ایران نیستیدبلکه بادشمنی وبرای پول وشهرت هرکاری میکنید
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۹ دی ۱۴۰۲
دمتون گرم
Hadi
۱۰:۱۵ ۲۹ دی ۱۴۰۲
اگر هنگ کنگ اژدهاست پس ژاپن چیه؟
حیف این همه هزینه و انرژی که میره تو فوتبال
اگه همینو توی کشتی و والیبال و هندبال و فوتبال ساحلی و .... هزینه کنند نتایج بهتری حاصل میشود
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۹ دی ۱۴۰۲
الان مردند ببرند