سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بذر پاشی ۳۰۰ هکتار از مراتع جاجرم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاجرم گفت: ۳۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون در قالب برگزاری پویش‌های مردمی و با مشارکت بهره برداران بذرپاشی شده است.

عباس پزشک گفت : برگزاری پویش بذرپاشی گیاهان مرتعی در منطقه بردبلند شهرستان جاجرم با گونه‌های بومی درمنه، اشنان و تاغ بذرپاشی شد.

او گفت: بذرپاشی مراتع برای اصلاح و احیای مراتع، افزایش پوشش گیاهی و تولید علوفه، حفاظت آب و خاک، وارد کردن گونه‌های خوش خوراک به مراتع، جلوگیری از فرسایش و افزایش نفوذپذیری خاک و کاهش رواناب در مرتع از جمله اهداف عملیات بذرپاشی و بذرکاری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاجرم استفاده از گونه‌های با ارزش بومی و تأمین بذر آن از پایه‌های محلی را موجب کاهش هزینه‌های اجرا عنوان کرد و گفت : مدیریت احیای مراتع، نگهداری و حفاظت از مراتع نیز توسط بهره برداران انجام می‌شود و اداره منابع طبیعی بذر در اختیار آنان قرار می‌دهد.
از ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.
جنگل‌های خراسان شمالی در گستره چهار میلیون و ۳۴۵ هزار هکتار جزو جنگل‌های حفاظتی کشور محسوب می‌شود و برداشت چوب صنعتی از سطح این جنگل‌ها صورت نمی‌پذیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.