سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در قم تولید می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم از تولید ۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در این استان خبر داد.

محمد جواد شاکر آرانی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم در محل نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم، گفت: برای رسیدن به اهداف مهم تولید و رشد اقتصادی باید به سراغ اقتصاد درون‌زا و ظرفیت‌های داخلی برویم که در صنعت کفش زنجیره اقتصادی کاملی که منطبق با اقتصاد درون‌زا است در حال شکل‌گرفتن است.

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با بیان اینکه صنعت کفش می‌تواند پشتیبان اقتصاد گردشگری قم که مهمترین مزیت نسبی این استان است باشد، گفت: صنعت کفش یکی از صنایع پیشرو در سطح استان و کشور است.

شاکر آرانی با اشاره به استقبال کم‌نظیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از نمایشگاه تخصصی کفش قم، عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها ارتباط مستقیمی با پایداری تولید و رونق تولید و صادرات دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان درحوزه تامین مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولیدی، گفت: دولت سیزدهم در مسیر تسهیل تولید و اشتغال حرکت می‌کند و امید می‌رود اقدامات جدید دولت بتواند بخش مهمی از این دغدغه‌ها را پاسخگو باشد.

وی با اشاره به تولید ۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در این استان گفت: کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازار‌های داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است.

گفتنی است هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم با حضور ۴۰۰ غرفه از ۲۶ تا ۲۹ دی‌ماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم برپاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.