سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به زودی، حفر چاه برای رفع مشکل کم آبی در شهرستان البرز 

مدیرامور آبفای البرز از حفر ۵ حلقه چاه در آینده نزدیک برای رفع مشکل کم آبی در این شهرستان خبر داد.

گلابگیر‌ها مدیرامور آبفای البرز در گفتگو با برنامه روی خط باشید گفت: معمولاً حفر هر چاه ۶ میلیارد تومان هزینه برای شهرستان دارد و همچنین شبکه انتقال نیز خود موجب افزایش هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: پارسال برای تامین آب شرب شهرستان البرز ۴ حلقه چاه حفر و همچنین یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در مهرگان وارد مدار شد.

مدیرامور آبفای البرز گفت: امیدواریم با پیگیری مسئولان محترم انتقال آب سد طالقان به شهرستان البرز اجرایی شود تا مشکلی در بحث تامین آب شرب نداشته باشیم.

گلابگیر‌ها افزود: هم اکنون فاز یک انتقال آب سد طالقان به آبیک انجام شده است و در آینده نزدیک به شهر مهرگان خواهد رسید.

گلابگیر‌ها در ادامه بیان کرد:در شهرستان البرز توسعه نهضت ملی بیشتر بوده و این موضوع باعث کمبود آب در شهرستان البرز به ویزه در شهر‌های محمدیه و مهرگان شده است.

وی گفت:در شهر محمدیه پمپ‌های بر خط زیاد است و اهالی اقدام به استفاده از پمپ‌های رو خط می‌کنند و این امر منجر به کشش مستقیم از شبکه شده و توزیع ناعادلانه آب در منازل شهروندان شده است.

مدیرامور آبفای شهرستان البرز در خصوص توزیع آب به صورت تانکر‌های توزیع آب گفت: در شهرستان البرز خوشبختانه کمتر این اتفاق افتاده و مشکلی که منجر به توزیع آب توسط تانکر‌ها شود به وجود نیامده است.

وی از اتصال ۴ شهر الوند، بیدستان، مهرگان و محمدیه به شبکه فاضلاب شهری خبر داد و گفت: فقط شهر نصرت آباد به این شبکه متصل نیست.

مدیرامور آبفای شهرستان البرز در ادامه با بیان اینکه در شهرستان البرز به ۲ گروه تقسیم می‌شود، گفت: فاضلاب شریف آباد به نام تصفیه خانه فاضلاب شهرستان البرز، فاضلاب شهر‌های محمدیه، شریف آباد و مهرگان را جمع آوری می‌کند و تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز هم فاضلاب الوند، بیدستان و نصرت آباد را در آینده نزدیک جمع آوری خواهد کرد.

گلابگیر‌ها در خصوص فاضلاب نصرت آباد هم گفت: ۹۰ درصد شبکه فاضلاب این شهر کار شده و خطوط انتقال اجرا شده و سازه ایستگاه پمپاژ ساخته شده و تنها بحث نصب پمپاژ باقی مانده و به زودی فاضلاب شهر نصرت آباد به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال یکی از اهالی روستای آقاگیر شهرستان البرز گفت: هنوز اهالی این روستا جزء مشترکین ما نیستند و ۴ سال است که آبفای روستایی و شهری ادغام شده است.

مدیرامور آبفای شهرستان البرز در ادامه بیان کرد:هفته آینده بازدیدی از این روستا خواهیم داشت و در صورت رفع مشکل آب شبکه این روستا را تحویل خواهیم گرفت و این روستا زیر نظر شرکت آبفا خواهد رفت.

گلابگیر‌ها گفت: مسئله اصلی روستا‌ها تامین آب است چراکه که آب آنها از چشمه تامین و در صورت کاهش بارندگی آب این مناطق با چالش مواجه می‌شود.

برچسب ها: حفر چاه ، مشکل کم آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.