سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرود غاز‌های پیشانی سفید به پناهگاه حیات وحش سلکه + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ورود ۱۷ قطعه پرنده مهاجر و حمایت شده غاز پیشانی سفید به پناهگاه حیات وحش سلکه خبر داد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: در روز‌های اخیر با سرد شدن هوا، نخستین دسته غاز‌های پیشانی سفید در پناهگاه حیات وحش سلکه مشاهده شده اند.

او پیش بینی کرد: با سردتر شدن هوا قطعا شاهد حضور پرندگان مهاجر آبزی بیشتر به ویژه انواع قو‌ها و غاز‌ها در گیلان خواهیم بود که برای زمستان گذرانی به تالاب‌های استان مهاجرت می‌کنند و اغلب تا اواخر زمستان می‌مانند.
 
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، پرندگان آبزی دیگر از جمله غاز خاکستری، پلیکان سفید، پلیکان خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، گیلار، فیلوش، اردک سر حنایی، اردک سیاه کاکل، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، خروس کولی، چوب پا، عقاب دریایی دم سفید و عقاب خالدار در مجموعه تالاب انزلی در روز‌های اخیر مشاهده شده است.

عشوری تصریح کرد: امسال نیز هرگونه شکار و صید پرندگان ممنوع است و با شکارچیان و متخلفان به طور قاطع و بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

تعداد ۵۶۶ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۳۵۲ تنوع گونه‌ای در گیلان مشاهده می‌شوند و تالاب‌های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی به ویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان این مهاجرت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

پناهگاه حیات وحش سلکه با مساحت ۳۶۰ هکتار، سالانه میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر است که این پرندگان هر ساله برای تخمگذاری و تولیدمثل به این تالاب زیبا می‌آیند، مرکز آموزشی زیست محیطی تالاب انزلی نیز در این منطقه واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.