سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از تازه‌ترین تفسیر قرآن کریم

همزمان با سالگرد درگذشت آیت الله معرفت از دانشنامه «التفسیر الأثری الجامع» در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن یادآوری تلاش بیش از یک دهه برای تالیف این کتاب گفت: این دانشنامه یک نمونه کم نظیر در جهان اسلام است و شاگردان آیت الله معرفت بیش از یک دهه برای نشر این کتاب تحقیق کردند. ۶ مجلد از این دانشنامه پیش از این و در زمان حیات و به قلم آیت الله معرفت منتشر شده بود و اینک ۱۱ مجلد دیگر نیز بر اساس منابع رسیده از آن عالم فقید مهیا شده است که به قلم شاگردان او نوشته شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین رشاد در این مراسم ضمن تاکید بر تلاش‌های بی وقفه‌ی آیت الله معرفت در عرصه‌ی علوم دینی و قرآنی افزود: آیت الله معرفت آثاری را منتشر کردند که درنوع خودش کم نظیر و باعث فخر شیعیان است. 

التفسیر الاثری الجامع یکی از آثار آیت الله معرفت است که به زبان عربی و در موضوع تفسیر قرآن شده‌است. کار تحقیقاتی و نگارش ابتدایی این اثر با همکاری ۱۰ نفریک از پژوهشگران علوم قرآنی از سال ۱۳۷۹ آغاز گردید. پیش از این ۶ جلد از این کتاب منتشر شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.