سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد زنبورداران مهاباد به جنوب کشور کوچ کردند

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد گفت: امسال ۷۰ درصد فعالان بخش زنبورداری با هدف افزایش بچه‌گیری و تکثیر کندوی عسل به جنوب کشور کوچ کرده اند.

مسعود عبداللهی مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد  از آغاز ۷۰ درصدی کوچ زنبورداران به مناطق جنوبی کشور خبر داد و گفت: زنبورداران مهابادی اغلب به استان خوزستان و مناطقی از جمله اندیشمک، شوش، دشت عباس، بهبهان و هرمز که شرایط آب و هوایی مناسب تری در فصل زمستان دارند، کوچ می‌کنند.

وی با بیان اینکه بقیه زنبورداران در فصل زمستان در خانه باغ‌های خود با تغذیه دستی زنبورداری را ادامه می‌دهند، افزود: جهادکشاورزی با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت طی چند نوبت شکر مورد نیاز زنبورداران را با قیمت مصوب تهیه و تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد اضافه کرد: زنبورداران این شهرستان از اوایل فصل بهار با مساعد شدن وضعیت آب و هوا به مناطق ییلاقی این شهرستان باز می‌گردند.

عبداللهی یادآور شد: امسال بیش از ۴۰۰ تُن عسل توسط زنبورداران این شهرستان تولید شده که این مقدار مشابه میزان تولید پارسال است.

وی اضافه کرد: در سرشماری امسال زنبورستان‌های این شهرستان، ۶۰ هزار کندوی سنتی و مدرن شمارش شد که از این تعداد، ۴ هزار کندو سنتی و ۵۶ هزار کندو نیز مدرن بود.

به گفته عبدالهی، هم‌اکنون ۶۰۰ نفر در این شهرستان که عضو تعاونی زنبورداران مهاباد هستند، به صورت مستقیم به زنبورداری اشتغال دارند و عسل تولید شده این شهرستان به عنوان یک برند شناخته شده در بازار‌های داخلی و خارجی خریداران خوبی دارد.

مهاباد یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و باکیفیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.