سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان پیشگامان توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست هستند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: زنان پیشگامان توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست تلقی می‌شوند.

المیرا فرخی گفت: زنان پیشگامان توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست تلقی می‌شوند چرا که نهادینه کردن حفاظت از محیط زیست و صدمه نزدن به آن به یک فرهنگ عمومی نیاز دارد و زنان به عنوان نیمی از جامعه عهده دار این مسئولیت اجتماعی هستند.

او با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله در حفاظت محیط زیست استان اردبیل، تصریح کرد: من هم اکنون با افتخار به عنوان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین مشغول خدمت می‌باشم و در حال حاضر همزمان دانشجوی دکترای رشته فیزیولوژی گیاهی هستم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین با اشاره به اینکه زن و خانواده دو رکن اصلی جامعه بوده و نقش اساسی آن‌ها در رشد و تعالی انسان غیرقابل انکار است، افزود: اینجانب در سال جاری به عنوان بانوی تاثیرگذار شهرستان سرعین در کنگره کشوری بانوان تاثیرگذار که در استان اردبیل همزمان با کل کشور برگزار شد انتخاب شدم.

فرخی با بیان اینکه همزمان با فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی، مسئولیت نگهداری از فرزندان سه قلو (ایلیا، آریا و اهورا) را که خداوند متعال در سال ۹۷ به ما عطا فرمود برعهده دارم، تاکید کرد: جا دارد از همسرم، پدر و مادر همسرم و پدر و مادرم که در طول این سال‌ها همیشه یاری گر من در امر نگهداری بچه‌ها بودند تشکر ویژه داشته باشم.

او بیان داشت: هم اکنون عضو کمیته‌ها و کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان سرعین نیز می‌باشم و از سال ۹۲ تا به اکنون نیز مدرس نهضت سوادآموزی پایه ششم بزرگسالان هستم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین در پایان با اشاره به نقش مهم و اساسی زنان در حفظ محیط زیست اظهار داشت: از آنجایی که پرورش نسل و تربیت فرزندان بر عهده زنان است اگر فرهنگ زیست محیطی در میان مادران گسترش پیدا کند و بحران‌های زیست محیطی را درک کنند می‌توانند با آگاهی لازم در انتقال فرهنگ و دانش زیست محیطی به نهاد خانواده موفق عمل کنند و میراث ارزشمند محیط زیست سالم را برای فرزندان به ارث بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.