سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح هر مدرسه یک نهالستان در خراسان جنوبی آغاز شد

در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت امروز طرح هر مدرسه یک نهالستان در خراسان جنوبی در دبستان دکتر شکوهی بیرجند آغاز شد.

نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه بهترین بستر برای فرهنگ سازی، مدارس هستند گفت: طرح هر مدرسه یک نهالستان به نام شهید مرادی بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرا می‌شود که بر اساس آن در هر مدرسه یک نهالستان ساخته که نهال‌ها توسط دانش آموزان کاشته و نگهداری می‌شود.

او افزود: در مرحله اول در هر شهرستان استان ۵ مدرسه صاحب نهالستان می‌شود و پس از آن در مدت ۴ سال در تمام هزار و ۷۲۰ مدرسه استان نهالستان ساخته خواهد شد.

مجری ملی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هم در نشست خبری با اشاره به اینکه این طرح یک طرح ۴ ساله است بیان کرد: هم اکنون در ۲۰۲ نهالستان دولتی و ۳۰۹ نهالستان خصوصی، ۲۵۰ میلیون اصله نهال با شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور تولید شده است که با توجه به کاهش بارندگی‌های پاییز، در زمستان و بهار کاشته خواهد شد.

احمدی با اشاره به دغدغه مردم برای آبیاری این درختان با توجه به کاهش منابع آبی گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، یک طرح جامع است که در آن برای آبیاری درختان از روش‌های کاهش تبخیر و آبخیزداری نوین استفاده خواهد شد.

نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم با اشاره به اینکه از ۲۲ نهالستان استان ۱۸ نهالستان فعال است و تلاش می‌کنیم ۴ نهالستان دیگر هم فعال شود گفت: امسال تعهد خراسان جنوبی در تولید نهال ۵ میلیون اصله است که امیدواریم تا پایان سال به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.