سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح اولین خانه محیط زیست ایثارگران کشور

اولین خانه محیط زیست ایثارگران در کشور و استان مازندران افتتاح و آغاز به کار کرد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: در اولین روز از هفته هوای پاک، اولین خانه محیط زیست ایثارگران در کشور و استان مازندران افتتاح و آغاز به کار کرد.

در ابتدای این مراسم که دکتر عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، سعید کهن سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، غفاری معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری و کارکنان اداره کل بنیاد شهید استان حضور داشتند، دو نهال به یاد "شهدای کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران" غرس شد.

دکتر کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از توجه ویژه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به مباحث زیست محیطی استان، گفت: خانه‌های محیط زیست بستری برای گفتگو، شناسایی و مطرح نمودن مباحث، مسائل و مشکلات مدیریت شهری در حوزه زیست محیطی و از بزرگترین دستاورد آن جلب مشارکت مردمی در حوزه محیط زیست است.

او افزود: با آغاز به کار خانه محیط زیست ایثارگران در استان، تعداد خانه‌های محیط زیست فعال در سطح استان مازندران، به ۱۰۸ خانه محیط زیست رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد "خانه‌های محیط زیست" جلب مشارکت همگانی یکی از اصول مهم در حوزه حفظ محیط زیست است، گفت: در خانه‌های محیط زیست سمن ها، فعالین و علاقمندان به محیط زیست و همچنین دانش آموزان ضمن فراگیری آموزش‌های زیست محیطی، مسائل و مطالبات خود را در این حوزه بیان می‌نمایند.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۱ محیط بان شهید و ۳۰۰ محیط بان جانباز در کشور افزود: ۴۰ درصد از نیرو‌های این اداره کل، از خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند که افتخار بزرگی برای مجموعه محیط زیست مازندران محسوب می‌شود.

کهن سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز در سخنانی از تلاش‌های مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در جهت حمایت از ایجاد و آغاز به کار اولین خانه محیط زیست ایثارگران کشور در استان مازندران تشکر کرد.

هفته ملی هوای پاک از ۲۶ دی ماه لغایت ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ با شعار "هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول" نامگذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.