سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای نهضت احیاء واحدهای تولیدی و اقتصادی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از شناسایی واحدهای راکد و نیمه فعال استان خبر داد.

کتان فروش گفت: ۳۰۵ واحد راکد و غیرفعال زیرمجموعه این سازمان شناسایی شده که قابلیت احیا دارند.

او افزود: نهضت احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی در استان مرکزی هم در دستور کار قرار گرفته است و به همین منظور از شهریورماه سال گذشته برنامه‌ریزی برای این اقدام انجام و واحدهای زیرمجموعه جهاد کشاورزی در استان انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۴۴۳ واحد راکد و نیمه فعال، شامل ۱۱ واحد صنایع تبدیلی و غذایی، ۴۱۷ واحد دام و طیور و ۲۰ واحد در بخش شیلات شناسایی شده است.

کتان فروش افزود: واحدهای شناسایی شده در صنایع غذایی و تبدیلی هیچ یک از واحدها به دلایل مختلف از جمله مشکلات حقوقی قابلیت احیا ندارند اما ۲۹۲ مورد از واحدهای دام و طیور با اشتغالزایی ۷۰۱ نفر و در بخش شیلات ۱۳ واحد با ۱۸ مورد اشتغالزایی قابلیت احیا دارند.

او با بیان اینکه در مجموع از واحدهای شناسایی شده، ۳۰۵ واحد قابل احیاست گفت: در بخش دام و طیور ۱۰ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال سرمایه و در بخش شیلات هم ۱۶۱ میلیارد ریال سرمایه برای احیای این واحدها نیاز است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در کنار این واحدها ۵۰ واحد راکد و نیمه فعال هم از پارسال تا کنون احیا شده‌ که شامل سه واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ۷۰ نفر اشتغالزایی و سرمایه سه‌هزار ۴۳۰ میلیارد ریال و ۴۷ واحد دام و طیور با ۱۱۳ نفر اشتغالزایی و دو هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال سرمایه است.

کتان فروش گفت: واحدهای راکد و نیمه فعال تنها از طریق ثبت‌نام و ثبت اطلاعات در سامانه nehzatehya.com می‌توانند از امکانات و حمایت‌های دولتی استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.