سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سابق MI ۶: ترامپ یک «تهدید» برای انگلیس است

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی انگلیس در خصوص انتخاب مجدد ترامپ به دلیل مواضع او در قبال ناتو هشدار داد.

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی MI۶ هشدار داد که انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده می‌تواند به دلیل مواضع وی در قبال ناتو برای امنیت ملی انگلیس «مشکل‌ساز» باشد.

ریچارد دیرلاو (Richard Dearlove) که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ MI۶ را هدایت می‌کرد، در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز در مورد تهدیدات احتمالی برای انگلیس در سال ۲۰۲۴ صحبت کرد. به عقیده او درگیری روسیه و اوکراین و «رفتار طولانی مدت چین در قبال غرب» و انتخاب ترامپ در آمریکا تهدیدات جدی برای انگلیس هستند.

دیرلاو گفت: «یک تهدید سیاسی که من نگران آن هستم، انتخاب مجدد ترامپ است که فکر می‌کنم برای امنیت ملی انگلیس مشکل ساز است». او هشدار داد که اگر ترامپ، با توجه به نگرش انتقادی خود نسبت به ناتو، «عجولانه عمل کند و به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی آسیب برساند، این یک بحران بزرگ برای انگلیس است. ما تمام تخم مرغ‌های خود را از نظر دفاعی در سبد ناتو قرار داده‌ایم. اگر ترامپ واقعاً در مورد تغییر موازنه قدرت ناتو جدی باشد این مشکلی برای ما خواهد بود؛ از نظر من چتر هسته‌ای آمریکا برای امنیت و دفاع اروپا ضروری است.»

ترامپ در دوران حضورش در کاخ سفید ناتو را تحقیر کرد و آن را «منسوخ» خواند و ارتباط این بلوک در دنیای مدرن را زیر سوال برد. او همچنین در مورد تعهد واشنگتن برای دفاع از متحدان خود تردید و استدلال کرد که سایر اعضای ناتو به اندازه کافی کمک نمی‌کنند.

رئیس جمهور سابق آمریکا اخیراً به فاکس نیوز گفت: ناتو از کشور ما سوء استفاده کرده است. 

با وجود چندین پرونده قضایی علیه ترامپ، او همچنان پیشتاز نامزدی حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. نظرسنجی اخیر Morning Consult نشان می‌دهد که او با ۶۹ درصد حمایت، پیشتاز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.