سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به ساماندهی فضای مجازی در ایام انتخابات

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سلامت انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت : ساماندهی فضای مجازی در ایام انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد با اشاره به سخنان رهبری سلامت و امنیت انتخابات را ضروری دانست و گفت : یکی از مهمترین اقدامات دشمن زیر سوال بردن انتخابات، شائبه تقلب در خصوص مجریان و عوامل دخیل در انتخابات، اعتماد زدایی از حاکمیت، اتهام به نظام و طرح موضوع نادرست مهندسی انتخابات است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: موضوعات مهمی از جمله ساماندهی فضای مجازی و برخورد جدی با جرایم انتخاباتی و علنی کردن آن، آموزش و توجیه عوامل نظارتی برای تأمین سلامت انتخابات و رعایت اصل بی‌طرفی نهاد‌های حمایتی از طریق رصد، پایش و توجیه این نهاد‌ها جهت انتخاباتی پرشور لازم است.

حمیدرضا کریمی دادستان مرکز استان با تأکید بر حضور حداکثری مردم و سلامت و امنیت انتخابات گفت: مواردی، چون تهدیدات و تخلفات فضای مجازی و حقیقی، توهین و تحریک اختلافات قومی مذهبی، اتهام زنی به نهاد‌های حاکمیتی و مجریان انتخابات، سوءاستفاده مدیران و کارکنان اجرایی از تجهیزات دولتی و طرفداری از جناح خاص رصد و پایش خواهد شد و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

عباسی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه و دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمانشاه گفت: موظف هستیم انتخابات را بر اساس چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت که رهبر انقلاب فرمودند برگزار کنیم و بر همه ما لازم است در چارچوب تحقق این موارد تلاش تلاش کنیم.

وی افزود: از زمان تشکیل این ستاد تاکنون هشت جلسه و ۲۸ مصوبه استانی و ۲۵ جلسه و ۱۱۴ مصوبه در شهرستان‌ها داشتیم که بیشترین جلسات و مصوبات را شهرستان دالاهو و کمترین را شهرستان صحنه داشته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه یادآوری کرد: در این جلسات بر ظرفیت مهم بزرگان و متنفذین، اقدامات پیشگیرانه در خصوص خرید و فروش آرا، توجیه و ارشاد مسئولین در خودداری از طرفداری جناح خاص و انسجام و هماهنگی نهاد‌های امنیتی تأکید شده است.

عباسی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها استان کرمانشاه تاکنون در موضوع پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی یکی از استان‌های موفق بوده است.

در پایان مصوباتی در خصوص موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از جمله کنترل و رصد فضای مجازی، تأکید به مسئولین و کارکنان دستگاه‌ها و نهاد‌ها در خصوص عدم دخالت و طرفداری، پخش برنامه‌های تبیینی و پیشگیرانه در صداوسیما با هدف ایجاد شور انتخاباتی و همچنین رویکرد مراقبتی و توجیهی نهاد‌های حمایتی در خصوص رعایت اصل طرفداری و عدم سو استفاده از انتخابات تصویب شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.