سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان خبر داد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد با اشاره به اینکه در برهه حساس کنونی مسأله انتخابات موضوع حیاتی کشور است، گفت : بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب ۲ شاخصه سلامت انتخابات و ایجاد شرایط حضور حداکثری مردم، الزامی است.

وی با تأکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، افزود: در این مسأله بهترین راهکار پیشگیری است و در غیر این صورت برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برهه حساس کنونی و هجمه تبلیغات سو و همه جانبه دشمنان، انتخابات امسال از حساسیت ویژه‌ای نسبت به انتخابات دوره‌های گذشته برخوردار است و باید از تمام توان خود برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم استفاده کنیم.

کرمی با اشاره به قانون جدید و اصلاحی انتخابات، تصریح کرد: طبق این قانون ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این ستاد‌ها در سطح ملی و استانی تعریف شده، ادامه داد: ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری‌های کل استان‌ها به ریاست رئیس کل دادگستری، دبیری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با عضویت تعدادی دیگر از اعضا از نهاد‌ها و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، نظارتی و … تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به آسیب‌های جدی در حوزه انتخابات، گفت: یکی از مهمترین تهدیدات و آسیب‌های جدی مربوط به حوزه فضای مجازی است و رصد، پایش، شناسایی و گزارش تخلفات در این حوزه و برخورد با متخلفین و مجرمین ضروری است.

کرمی یادآور شد: تمامی مجریان، دست اندرکاران، مدیران، دستگاه‌ها و نهاد‌ها به خصوص نهاد‌های حمایتی باید اصل بی طرفی در برگزاری انتخابات را رعایت کنند و در این خصوص مراقبت و توجیه شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه‌های قضائی شهرستانها، دادسراها، محاکم تجدید نظر استان شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مشخص شده تا اگر در جایی جرمی اتفاق بیفتد، طبق قانون رسیدگی شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.