سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵ شغل مزاحم در شیراز ساماندهی می‌شود

عضو شورای شورای شهر شیراز با اشاره به ضایعاتی‌های موجود در سطح این شهر از جمله منطقه ۵، گفت: دو سایت ۱۰ هکتاری و ۲۸ هکتاری برای ساماندهی این مشاغل در حریم منطقه ۵ در نظر گرفته شده است که سایت اول کلنگ‌زنی شده و ۲۵ شغل مزاحم در آن ساماندهی می‌شود.

افسانه خواست خدایی در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های روایت امید که به منطقه ۵ شهرداری شیراز اختصاص داشت، با بیان اینکه امیدآفرینی از منویات مقام معظم رهبری است و تمام مسئولان و مردم باید برای تحقق این مهم تلاش کنند، گفت: منطقه ۵ شهرداری شیراز یک منطقه اصیل و باقدمت و وسیع است و توقع مردم این منطقه توجه به زیرساخت‌ها و توسعه است.

خواست خدایی با بیان اینکه درحال حاضر پروژه‌های زیادی در این منطقه در حال اجراست، افزود: لوله گذاری کوچه‌ها، ساخت کتابخانه و … از سری پروژه‌های تعریف شده در این منطقه است.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه ۴۵۶ پروژه در دهه فجر در شهر شیراز افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود، گفت: ۲۱ پروژه قابل افتتاح و ۱۶ پروژه کلنگ زنی سهم منطقه ۵ از این پروژه‌هاست که ارزش این پروژه‌ها حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

خواست خدایی درخصوص رودخانه چنارراهدار یادآور شد: وضعیت این رودخانه چندین مرتبه به کارگروه صیانت از عامه کشیده شد و با حضور همه دستگاه‌های خدمت رسان جلسات متعددی برگزار و به نتایجی ختم شد.

او، یکی از مشکلات این رودخانه را بوی نامطبوع آن دانست و عنوان کرد: شهرداری با اجازه آب منطقه‌ای علارغم اینکه جز وظایفش نیست، به لوله گذاری اقدام کرده است.

ناظر شورا در منطقه ۵ شیراز تصریح کرد: نگاه مدیریت شهری در سال‌های گذشته مختصر بوده و ماموریت‌های زیست محیطی، فرهنگی، ایمنی و ... کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ این ماموریت‌های مغفول مانده در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است.

تلاش برای ارتقای فضای سبز

شهردار منطقه ۵ شهر شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه ما در این منطقه کالبدی و درون محله‌ای است، گفت: شاید یک تقاطع گره‌ای را حل کند، اما ریزپروژه‌های درون‌محله‌ای بیشتر خواسته مردم است. ۱۳ محله در این منطقه وجود دارد که مساجد تمام این محلات مورد توجه قرار دارد و برنامه‌ها در این مساجد برگزار می‌شود.

رضا مسعودی همچنین سرانه بالای فضای سبز را یکی از ویژگی‌های منطقه ذکر و عنوان کرد: سرانه فضای سبز این منطقه ۸.۵ مترمربع بود که در حال تلاش برای ارتقای فضای سبز منطقه به ۱۴ متر و استاندار جهانی هستیم.

او افزود: رودخانه چنارراهدار و بوی نامطبوع و آلودگی آن به دلیل چهار کارخانه نشاسته در جوار آن، یکی از بزرگترین معضلات این منطقه است که موضوع به کارگروه حقوق عامه کشیده شده و امیدواریم به نتایج مطلوبی برسیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.