سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج سامانه بارشی، فردا از گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: سامانه بارشی از عصر امروز به تدریج تضعیف و فردا از استان خارج می‌شود.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از دیروز و پیش بینی ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای کاهش دمای هوا گفت: با ورود این سامانه سرد و بارشی در آستارا، ماسوله تالش و رودبار از برف سفیدپوش شد و مناطق جلگه‌ای استان هم باران در حال باریدن است.

او با بیان اینکه در ارتفاعات غربی و مرکزی بارش‌ها به صورت برف است، افزود: در مناطق روستایی شاه شهیدان و چیچال بخش خورگام رودبار هم ۱۰ سانتیمتر برف باریده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: این سامانه تا ظهر امروز فعال است و از عصر به تدریج تضعیف شده و فردا از استان خارج می‌شود.

به گفته دادرس، شرایط دریای خزر طی این مدت مواج و طوفانی و برای فعالیت‌های دریایی و صیادی نامناسب و مخاطره آمیز است.

بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان، طی این مدت ابرناکی و مه آلود شدن هوا، بارش باران (برخی مناطق شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد شدید، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش شدید برف و کولاک پیش بینی شده است.

با توجه به بارش برف در نواحی کوهستانی و دامنه‌های استان، توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های گیلان و همچنین محور‌های مواصلاتی با استان‌های مجاور (اردبیل، زنجان، قزوین) اجتناب شود و در صورت ضرورت، تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه داشته باشید.

با توجه به بارش برف شدید و وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان، کولاک و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می‌شود. بنابراین از صعود به ارتفاعات استان و جابجایی عشایر کوچ رو جدا خودداری شود.

تغییرات احتمالی در پیش بینی‌ها به سبب تغییر در نقشه‌های پیش یابی، اطلاع رسانی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.