سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مربی مهابادی نشان داوری بین‌المللی ترامپولین را کسب کرد

ناصر هوشیاری، مربی و ورزشکار تیم ملی ژیمناستیک مهاباد موفق به اخذ نخستین نشان داوری بین المللی رشته ترامپولین در آذربایجان‌غربی شد.

صدیق عزیزی رئیس هیات ژیمناستیک مهاباد گفت: ناصر هوشیاری، مربی و داور مهاباد بعد از اخذ گواهینامه داوری بین‌المللی در شاخه ژیمناستیک ترامپولین و مینی ترامپولین، موفق به دریافت نشان مخصوص داوران بین‌المللی از فدراسیون جهانی ژیمناستیک شده است.

وی اضافه کرد: این ورزشکار موفق مهابادی علاوه بر اخذ مدرک و نشان داوری بین المللی، در عرصه مربیگری نیز در تیم ملی حضور داشته و توانسته شاگردان مستعدی را از همین شهرستان به تیم ملی معرفی کند.

عزیزی با اشاره به اینکه مهاباد از قطب‌های ترامپولین کشور است، افزود: ترامپولین‌کاران این شهرستان عضو ثابت تیم ملی هستند و سابقه چندین دوره قهرمانی کشور را نیز در کارنامه خود دارند.

همچنین متین حاجی و آریا مام عبدالله، ورزشکاران شایسته این شهرستان به عنوان تنها ورزشکاران آذربایجان‌غربی هستند که در تیم ملی  شاخه ترامپولین زیمناستیک نیز حضور دارند.

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزش ژیمناستیک است که بر روی تشک فنری برگزار می‌شود و ورزشکاران با انجام پرش و حرکات نمایشی (پشتک و وارو) امتیاز کسب می‌کنند.

مسابقات این رشته به صورت یک نفری و ۲ نفری انجام می‌شود؛ ترامپولین برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان یکی از بخش‌های ورزش ژیمناستیک به بازی‌های المپیک سیدنی استرالیا راه یافت.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده ورزشی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.