سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی اصفهان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از سرقت نافرجام از موزه هنر‌های تزئینی ایران (اصفهان) خبر داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به  سرقت نافرجام از موزه هنر‌های تزئینی ایران (اصفهان)  گفت: رشادت مامور یگان حفاظت مانع از دسترسی سارق به مخزن موزه هنر‌های تزئینی شد.

حمیدرضا محققیان با بیان اینکه در این حادثه مامور یگان حفاظت مصدوم شد گفت: از ۲ ماه گذشته با توجه به انجام مرمت‌های اساسی در موزه هنر‌های تزئینی ایران در اصفهان، این موزه به صورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کرد و اکثر اشیای آن در مخزن امن موزه نگهداری می‌شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به نصب داربست‌های متعدد در دیواره‌های موزه و همچنین انجام عملیات‌های مرمتی متعدد درموزه هنر‌های معاصر که در کنار این موزه قرار دارد، طبق گزارش‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان، سحرگاه امروز یک سارق با بالا رفتن از داربست‌ها قصد ورود به موزه هنر‌های تزئینی ایران را داشت که مأموران یگان حفاظت موزه پس از آگاهی از موضوع با سارق درگیر شدند و  سارق نتوانست به مخزن اصلی موزه دسترسی پیدا کند.

او افزود: در این درگیری یکی از مأمور حفاظت موزه زخمی شد و سارق نتوانست به مخزن اصلی موزه دسترسی پیدا کندو در هنگام فرار با شکستن شیشه‌های تالار جنوبی موزه اقدام به سرقت چند قطعه از تزئینات هنر‌های سنتی متعلق به دوران معاصر که واجد ارزش هنری بود کرد.

محققیان تاکید کرد: هم اکنون  با توجه به شواهد موجود، سارق  در پیگرد قانونی قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.