سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وصول مالیات در خراسان رضوی ۵۲ درصد افزایش یافت

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: میزان وصول مالیات استان طی ۹ ماه گذشته از امسال ۵۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

شاکر رضا مریدی گفت: در این مدت ۱۵۳ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال مالیات در استان خراسان رضوی وصول شده است، در حالیکه این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: اکنون افزون بر ۹۶ درصد درآمدهای خراسان رضوی از محل وصول مالیات تامین می شود و خوشبختانه روند وصول درآمدهای مصوب استان مطلوب است.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به تشکیل اداره مبارزه با پولشویی، فرار مالیاتی و رصد میدانی کارکنان این اداره، میزان وصولی از محل مبارزه با فرار مالیاتی و دستیابی به منابع جدید افزایش داشته است.

مریدی یکی از سیاستهای مهم اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی را تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از تولید و رعایت عدالت مالیاتی اعلام و بیان کرد: افزایش وصولی، بدون فشار بر مودیان موجود بوده است.

درآمد دولت شامل وجوه مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند و این درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

از جمله این موارد می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

درآمد مالیاتی، درآمدی است که توسط دولت‌ها از طریق مالیات جمع‌آوری می‌شود، مالیات منبع اصلی درآمد دولت در بسیاری از کشورها است که از منابعی مانند افراد، شرکت‌های دولتی، تجارت، بهره مالکانه، منابع طبیعی و یا کمک‌های خارجی تامین می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.