سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال آب از سد گیوی به مناطق دیگر استان اردبیل کذب است

استاندار اردبیل گفت: انتقال آب از سد گیوی به مناطق دیگر استان کذب محض بوده و اهالی شهرستان کوثر اطمینان خاطر داشته باشند.

سیدحامد عاملی در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان کوثر سد گیوی را محور اصلی توسعه کشاورزی شهرستان کوثر دانست و گفت: انتقال آب از این سد به مناطق دیگر استان کذب محض بوده و اهالی شهرستان کوثر اطمینان خاطر داشته باشند که هیچ طرحی در این زمینه برنامه‌ریزی و اجرا نخواهد شد.

او اظهار کرد: با توجه به برخی شایعات مبنی بر انتقال آب از سد گیوی به برخی نقاط استان اردبیل، به مردم شهرستان کوثر اطمینان خاطر می‌دهم که هیچ‌گونه عملیات انتقال آب از سد گیوی به سایر مناطق استان اردبیل انجام نخواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سد گیوی به‌عنوان محور اصلی توسعه کشاورزی شهرستان کوثر برنامه‌ریزی شده است، افزود: برای سد گیوی پس از سفر اول ریاست جمهوری به استان اردبیل در دولت سیزدهم، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و با توجه به پایان اجرای بدنه سد و آب‌گیری انجام‌شده، عملیات شبکه طی چند هفته آینده آغاز می‌شود و در همین راستا اجرای خط انتقال این سد در دستور کار خواهد بود.

مجتمع آبرسانی کوثر برای آب‌رسانی به روستا‌ها اجرا خواهد شد

عاملی بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر ۹۹ روستای شهرستان کوثر از نعمت آب لوله‌کشی محروم هستند که برای رفع این محرومیت، عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی کوثر در دستور کار بوده که اقدامات لازم جهت تخصیص اعتبارات از منابع ردیف ملی انجام شده و عملیات اجرایی این پروژه سال آینده آغاز خواهد شد.

او تصریح کرد: امروز پروژه آب‌رسانی به روستای چالگرود با جمعیت بیش از ۵۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید و آب‌رسانی به ۷ روستای شهرستان کوثر در دست اجرا بوده که برخی از پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۹۰درصد دارند و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

استاندار اردبیل ادامه داد: در ۲ سال گذشته عملیات بهسازی ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان کوثر آغاز شد که ۶۱ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و ۴۹ کیلومتر باقی‌مانده در حال اجرا است.

تخصیص اعتبار ملی برای رفع تنش آبی ۸ شهر استان اردبیل در دست اقدام است

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۸ شهر استان اردبیل دچار تنش آبی است که با توجه به شرایط چند سال اخیر، تأمین آب شرب در اولویت اصلی قرار دارد و بر این اساس تخصیص اعتبارات ردیف ملی برای طرح جامع آب‌رسانی استان اردبیل که نیاز‌های ۵ دهه آینده را تأمین خواهد کرد، در دست اقدام است.

عاملی اظهار کرد: طرح ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل در دست اقدام بوده که این طرح در برخی از نقاط استان همچون اردبیل و کوثر با وقفه‌ای برای تأمین زمین روبه‌رو بود که عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن اردبیل از تیر سال جاری آغاز شده است.

او افزود: در شهرستان کوثر هم طرح نهضت ملی مسکن ۳۹۶ متقاضی دارد که زمین بخشی از این متقاضیان تأمین شده و تأمین زمین بیش‌تر در دستور کار خواهد بود تا نهضت ملی مسکن در این شهرستان به‌شکل کامل اجرا شود.

برنامه‌ریزی برای رفع کمبود ۲۰۰۰ کلاس درس در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برای جبران عقب‌ماندگی قابل توجه فضای آموزشی استان اردبیل و کمبود ۲۰۰۰ کلاس در این زمینه، ساخت ۵۰۰ کلاس از طریق اعتبارات ملی و استانی جاری، ۵۰۰ کلاس توسط خیرین و ۱۰۰۰ کلاس از مولدسازی، برنامه‌ریزی شده است.

عاملی تشریح کرد: ۳۰ کیلومتر بزرگ‌راه اردبیل - سرچم که در حوزه استحفاظی شهرستان کوثر است هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و زیر بار ترافیک جاده‌ای خواهد رفت و پیچ جاده‌ای شویر شهرستان کوثر هم باعث تصادفات رانندگی بوده که اصلاح و تعریض این مسیر انجام خواهد شد.

او با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان کوثر در حوزه گردشگری بیان کرد: آب‌گرم کوثر به‌عنوان یکی از این ظرفیت‌ها، در راستای توسعه نیازمند اراضی است که اقدامات لازم جهت تأمین زمین در دستور کار خواهد بود و یکی دیگر از ظرفیت‌ها داش حامامی است که اقدامات اولیه جهت استفاده عموم مردم انجام می‌شود و در ادامه اقدامات جامع‌تری در دستور قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: انتقال آب ، سد گیوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.