سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار هزار کیلومتر از راه‌های استان مرکزی برف‌روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برف‌روبی بیش از چهار هزار کیلومتر راه‌های این استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اثر بارش برف در جاده‌های شمال و غرب استان، از عصر روز گذشته با حضور راهداران چهار هزار کیلومتر از راه‌های استان برف‌روبی شد.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، فراهان، خنداب، کمیجان، خمین، اراک و شازند شاهد بارش برف و در سایر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: علاوه بر برف‌روبی چهار هزار کیلومتر از راه‌های استان، برای باز نگهداشتن راه‌ها بیش از یک هزار تن مخلوط شن و نمک در سطح راه‌ها پخش شده است تا تردد در محور‌های ارتباطی برقرار باشد.

وی افزود: برای طرح راهداری زمستانی در سال جاری ۵۰۰ نفر راهدار، راننده و نیروی پشتیبانی در نظر گرفته شده که با استفاده از ۳۰۳ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری وظیفه برف‌روبی راه‌های استان را بر عهده دارند.

جهانی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از توان عملیاتی و لجستیکی این اداره کل در شبانه روز گذشته به کار گرفته شد تا خدمات حداکثری به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

وی گفت: با توجه به برودت هوا و احتمال یخ‌زدگی راه‌ها، فعالیت راهداران استان همچنان در سطح راه‌ها ادامه دارد و به صورت یکپارچه در ۳۵ راهدارخانه استان آماده باش کامل اعلام شده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.