سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت محصولات آب بر در قزوین ممنوع شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از کشت محصولات آب‌بر در کشت تابستانه جلوگیری خواهد شد و بر اساس شرایط موجود چاره‌ای جز کشت و تولید محصولات کشاورزی بر اساس الگوی کشت نداریم.

 محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رعایت الگوی کشت در کنار کاهش منابع آبی و بارش‌ها شرایط سختی را پیش روی تولید قرار داده و بر همین اساس، کشت محصولات آب بر تابستان سال آینده در استان ممنوعیت خواهد داشت.

عطایی افزود: برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در کشت‌های تابستانه سخت گیرانه خواهد بود و کشاورزان نیز باید از هرگونه کشت محصولات غیر ضروری و خارج از الگوی کشت پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به فرونشست و شرایط ویژه منابع آبی زیرزمینی و همچنین کمبود بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و سال‌های گذشته، تنها راهکار موجود رعایت الگوی کشت با اولویت در شهرستان بویین زهرا و سایر شهرستان‌های استان است.

عطایی با بیان اینکه بایستی با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع موجود به سمت مدیریت بهینه منابع آبی گام برداریم، گفت: براساس برنامه اصلاحی الگوی کشت در سال زراعی جدید، ۲۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت محصولات کشاورزی، به ویژه محصولات راهبردی و کم آب بر می‌رود.

این مسئول اضافه کرد: در این طرح کشت‌های پاییزه تغییرات چندانی ندارد، اما کشت‌های بهاره و تابستانه تغییرات زیادی به همراه خواهد داشت و این تغییر تنها با هدف مدیریت منابع آبی استان خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت محصولات کم آب بر با راندمان بالا و قیمت مناسب از جمله کشت‌های راهبردی است که درصدد توسعه و جایگزینی آن با سایر محصولات آب بر در اراضی کشاورزی استان هستیم.

عطایی یادآور شد: برنامه ابلاغی الگویی کشت براساس طرح و کشت‌هایی الگویی و ترویجی تقریبا در استان آغاز و اجرایی شده و در این راه نیازمند مشارکت و همفکری تمامی دست اندرکاران، به ویژه بهره برداران و متولیان بخش و سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.