سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امروز حماس بالاترین رای را در منطقه‌هایی دارد که تحت حمایت اسرائیلی‌ها است

مسچی گفت: در موضوع دیپلماسی علمایی بیش از ۹۰ روز است که دستور اصلی خود را بر موضوع حمایت از فلسطین گذاشته‌ایم.

محسن مسچی معاون امور ایران و مشاور عالی دبیركل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در بحث حمایت از مقاومت و فلسطین که موضوع اصلی جهان اسلام است مجمع جهانی تکلیفی دارد.

وی گفت: در تمامی عرصه‌ها فعالیت هایی انجام می‌شود که به نحوی در موضوع فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی کمک می‌شود. کارگزاران امر امور سیاسی مانند وزارت خارجه و تشکیلات روسای جمهور هم به نحوی در حال کمک هستند. 

مسچی گفت: اما وظیفه ما ارتباطات علمایی و دیپلماسی علمایی است. در موضوع دیپلماسی علمایی بیش از ۹۰ روز است که دستور اصلی خود را بر موضوع حمایت از فلسطین اشغالی گذاشته ایم. تاثیر آن را ، باید در فضای فلسطین ببینیم. زمانی حماس در کرانه باختری حمایتی را نداشت، اما امروز بالاترین رای را در منطقه‌ای دارد که تحت حمایت اسرائیلی‌ها است. در زمانی این اتفاق افتاده که بیشترین مشکلات و بمباران‌ها و کشتار‌ها در موضوع فلسطینی‌ها توسط دولت غاصب و جعلی انجام می‌شود. تنها اتحاد علمایی و فتوا‌های علما باعث شده که مردم در آن منطقه به این‌ها گرایش پیدا کنند.

 مشاور عالی دبیركل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: برای اولین بار علمای مذاهب اسلامی از اقصی نقاط جهان با همه گرایش‌ها به جهاد فتوا دادند، به حمایت از مقاومت فتوا دادند و این در طول تاریخ به هیچ وجه سابقه نداشته این همان دیپلماسی علمایی است که مجمع در حال پیگیری آن است.

وی ادامه داد: رهبر اباضیه جهان شیخ خلیلی که در عمان است فتوای جهاد داده است، مسئول تمامی اهل سنت در همه مذاهب خود، جماعت العلما، مجلس مقاومت، اتحادیه علمای جهان و مانند آن ها که هر کدام گرایشات و طیف‌های مختلفی هستند و همه در موضع فلسطین به صورت واحد در حال کار هستند.

 وی افزود: نتیجه این اقدامات همان حمایت‌هایی شده که در دنیا می بینیم. حمایت‌هایی که در طول ۸۰ سال اخیر بی نظیر بوده است، راهپیمایی‌هایی که در آمریکا مهمترین حامی اسرائیل است تا آفریقای جنوبی که امروز پرونده اسرائیل را به عنوان نسل‌کشی در دادگاه لاهه مطرح کرده است و جنوب شرقی آسیا و کشور‌هایی که هیچ سابقه‌ای از تظاهرات نداشتند برای اولین بار از فلسطینی‌ها حمایت کردند؛ این دلیلش فتوا و همگرایی علمای اسلام در موضوع فلسطین است که این سراسر گیتی را با تمامی اندیشه‌های مختلف در یک موضوع واحد به هم وصل کرده است 

مسچی در انتها گفت: در گذشته بحث حمایت از فلسطین به عنوان موضوعی عربی مطرح بوده است، بعد موضوع اسلامی و پس از آن موضوع انسانی شده است. یعنی اکنون این موضع تمامی جهان را فرا گرفته است، این نتیجه فعالیت نخبگان و علمای اسلام بوده است و خدارو شکر در این زمینه بسیار موفق بوده‌ایم.

وی ادامه داد: آن چیزی که صهیونیست‌ها می‌خواستند حماس را چند روزه نابود کنند و تونل‌ها را بگیرند که تا کنون نتواسته‌اند. هنوز یک مصاحبه از مردم غزه وجود ندارد که این‌ها علیه حماس مصاحبه کنند، و این بزرگترین افتخار است و اکنون موضوع قلبی و اعتقادی شده است و دلیل آن هم به دلیل تلاش‌هایی است که علمای اسلام انجام داده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۵ دی ۱۴۰۲
درود بر حماس قوی
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۴ دی ۱۴۰۲
حماس خدا قوت ،دمت گرم
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
زنده باد حماس
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
نه
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اسرائیل کار خودش را میکنه اعتنایی به تظاهرات وحمایت ازحماس نمیکنه اگه اثر داشت الان باید جنگ غزه تمام شده بود
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
حماس مورد حمایت همه مردان و زنان آزاده و دلاور و با ایمان جهان هست
حماس در خط مقدم مبارزه با صهیونیست جهانی هست
تک تک رزمندگان حماس از غزه هستن و در دامن پاک مادران غزه رشد کردن
حماس از قلب مردم فلسطین به وجود اومده و زخم خورده صهیونیست جهانی هست و خوب میدونه که چطوری باید در برابر این صهیونیست ایستادگی و مبارزه کنه
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۳ دی ۱۴۰۲
مردم در فقر وبدبختی دست وپا می زنند لطفا رسیدگی کنید
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
جالبه! بعد از سه ماه استیصال کامل حاج آقا امده بکسره اندک دستآوردهای مقاومت را هم به نام علمایی که حتی اسمشان را نشنیده ابم مصادره کرده! کدام فتوا؟ کدام جهاد، جهان تشیع شاید به حق انتطاری ازش نیست ولی بفرمائید الازهر کحاست،
به اندازه شیوخی که حوانان مردم را از اقصی نقاط عالم به باتلاق داعش میکشاندند کفایتی از مجامع علمی و دینی دیده نمیشود.
ایرانی مظلوم
۰۸:۱۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
ما هیچوقت فلسطین را تنها نمی گذاریم ..............................