سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادث رانندگی سهم ۶۵ درصدی در پرداخت خسارت بیمه ایران دارد

رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران گفت: ۶۵ درصد پرداخت خسارت بیمه ایران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا هجدهم دی ماه مربوط به بیمه حوادث رانندگی در بخش جانی و مالی بود.

حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران گفت: از مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت خسارت در بخش‌های مختلف توسط بیمه ایران در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹۶ هزار میلیارد ریال مربوط به بیمه شخص ثالث خودرو در زمینه خسارت مالی، جرحی و جانی بود.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ تا ۱۸ دی ماه حدود ۱۲۳ هزار میلیارد ریال خسارت مربوط به شخص ثالث خودرو پرداخت شد و یکی از دلایل افزایش پرداخت خسارت بیمه در این بخش در سال ۱۴۰۲ مربوط به افزایش ۵۹ درصدی نرخ دیه است.

این مسوول تصریح کرد: از ابتدای امسال تا هجدهم دی ماه سبدسهام (پرتفوی) بیمه ایران بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد ریال و میزان پرداخت خسارت ۳۰۰ هزار میلیارد بود.

شریفی با بیان اینکه تعرفه پزشکی و شخص ثالث ۲ عامل ایجاد زیان انباشته برای بیمه‌گران است، تصریح کرد: نرخ بیمه در بخش شخص ثالث رقابتی نیست، نرخ‌های مربوط به بیمه شخص ثالث توسط دولت و نرخ دیه توسط قوه قضاییه تعیین و اعلام می‌شود و تا پنج سال آینده احکام قضایی حادثه رانندگی آن سال را بیمه‌شده می‌تواند به بیمه‌گر ارسال و از بیمه خسارت دریافت کند.

وی ادامه داد: در بخش درمان و تعرفه پزشکی سالی ۲ مرتبه افزایش تعرفه انجام می‌شود که این موارد بیمه‌گر را درگیر زیان انباشته می‌کند.

مدیر عامل بیمه ایران بیان کرد: تعیین نرخ درست و واقعی در هنگام صدور تعرفه‌ها بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، در برخی موارد رقابت شرکت‌های بیمه‌ای غیرحرفه‌ای و با نرخ‌شکنی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.