سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در اصفهان

رییس هیات مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان گفت:۱۴۰ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در اصفهان ارسال شد.

  رییس هیات مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان یا اشاره به برگزاری سومین کنگره بین‌المللی نهج البلاغه با عنوان نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه گفت: کمیته‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت از کمیته‌های فعال این کنگره هستند و فعالیت‌های گسترده‌ای در آن‌ها انجام شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک  با بیان اینکه  کارگروه‌های علمی هر کدام از کمیته‌ها راه‌اندازی شده است و با تشکیل آن‌ها می‌کوشیم تا پیش نشست‌هایی در داخل و خارج از کشور برگزار شود افزود: سه پیش نشست خارج از کشور در مالزی، عراق و ونزوئلا و پیش نشست‌های داخلی در دانشگاه و حوزه علمیه اصفهان به مناسبت موضوع‌های مختلف برگزار خواهد شد.

او گفت: قرارگاه نهج‌البلاغه در آموزش و پرورش استان راه‌اندازی و ارتباط‌هایی با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برقرار و حدود ۸۰ رابط نیز توسط این سازمان‌ها معرفی و جلساتی با آن‌ها برگزار شده است.

حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد: ۲ کنگره نهج‌البلاغه پیشین در دانشگاه آزاد اسلامی استان و دیگری در دانشگاه اصفهان برگزار و مقالات بسیاری از داخل و خارج از کشور به این کنگره‌ها ارسال و مجموع آن‌ها چاپ شد.

مسوول مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه و مدیرعامل موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه سمپوزیوم مقدماتی این همایش دی و اسفند ۱۴۰۲ و اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، گفت: کنگره یاد شده چهارم تیر سال ۱۴۰۳ و همزمان با دهه «ولایت و عید غدیر خُم» برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر بیگی افزود: تاکنون فراخوان مقاله این کنگره به «۱۲۰ زبانِ زنده دنیا» ترجمه شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

او ادامه داد: ۱۰ پیش همایش برای این کنگره در نظر گرفته شده  که سه پیش همایش در خارج از کشور برگزار خواهد شد و از پژوهشگران می‌خواهیم آثار خود را در موضوع نهج البلاغه و زیست شرافتمندانه به دبیرخانه ارسال کنند.

حجت‌الاسلام بیگی اضافه کرد: ۲ بخش ویژه در کنگره پیش بینی شده که شامل بخش‌های دانش‌آموزی و علمی است و تاکنون حدود ۸۰۰ اثر در زمینه جشنواره دانش‌آموزی و ۱۴۰ مقاله در بخش علمی از داخل و خارج از کشور نیز به دبیرخانه این کنگره رسیده است.

او ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران و شیفتگان حضرت امیرالمومنین (ع) در مسیر اُنس با نهج‌البلاغه در همه سطوح جامعه آثار ارزشمند خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

مدیرعامل موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت کنگره به آدرس سایت ricna.ir ارسال یا با شماره تلفن ۳۲۲۴۸۳۳۹ تماس برقرار کنند.

سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید غدیر سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.