سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۸۹۸ فقره گواهی ایمنی آسانسور در استان قزوین

سرپرست اداره استاندارد استان قزوین گفت:تعداد ۸۹۸ فقره گواهی ایمنی آسانسور در استان صادر شده است.

میترا عقیلی سرپرست اداره استاندارد استان قزوین گفت: امسال ضمن ۷۴ مورد بازرسی از آسانسور‌های اماکن عمومی، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی، تعداد ۸۹۸ فقره گواهی ایمنی آسانسور هم صادر شده است.

وی افزود: تعداد واحد‌های فعال تحت پوشش استاندارد استان ۸۵۰ واحد و پروانه‌های معتبر صادر شده هزار و ۲۱۵ مورد بوده است.

عقیلی اضافه کرد: صدور و تمدید ۱۹۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد و بازرسی فنی از هزار و ۵۹۳ واحد تولیدی تحت پوشش، نمونه برداری از هزار و ۷۴۱ مرکز تولیدی، بازرسی طرح کنترل بازار‌ها (طاها) به تعداد ۴۰۵ مورد و بررسی ۶هزار و ۴۲ فقره پرونده در کمیسیون‌ها از اقدامات انجام شده است.

وی گفت: ضمن بازرسی ۱۴ مورد در حوزه نشان حلال تعداد ۷ نشان استاندارد حلال نیز برای واحد‌های دارای شرایط، آزمون هزار و ۵۸۷ نازل جایگاه سوخت مایع، ۵۱۱ مورد آزمون باسکول‌های واسیل نقلیه چرخدار، هزار و ۴۰۷ مورد آزمون سایر وسایل سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی از اقدامات این اداره در سال جدید است.

عقیلی یادآورشد: تدوین و تجدید نظر دو مورد از استاندارد‌های ملی، بازنگری ۲۳۴ مورد استاندارد‌های ملی و آموزش ۱۶ هزار و ۶۳۴ نفر از مدیران کنترل کیفیت، بازرسی ۴۸۱ مورد از تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی، ۳۳ مورد بازرسی از سردخانه‌های مشمول، ارزیابی انطباق ۶۵ مورد از کالا‌های صادراتی و ۳۸ مورد کالای وارداتی از دیگر فعالیت‌های این اداره است.

وی اظهارداشت: همچنین ۳۱ مورد اطلاع رسانی خبری، ۳۴ مورد برنامه ارتباطی، تبلیغات و اطلاع رسانی در فضای مجازی به تعداد ۲۳۷ مورد و انتشار ۱۲۶ مورد خبر، یادداشت و اطلاعیه در رسانه‌ها منتشر شده است.

سرپرست اداره استاندارد استان قزوین اضافه کرد: ۷۴ مورد بازرسی از آسانسور‌های اماکن عمومی، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی، صدور ۸۹۸ گواهی ایمنی آسانسور، تشکیل کارگروه تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی صادراتی، نظارت و بازرسی در حوزه خدمات، طرح کنترل و نظارت بر محصولات پیش بسته بندی، افتتاح شش آزمایشگاه، اجرای طرح ویژه شب یلدا توسط همکاران عملیاتی شده است.

عقیلی گفت: آزمون ۳۸۸ مورد فرآورده‌های پیش بسته بندی شده به منظور بررسی و نظارت بر کمیت محصولات تولیدی در راستای احقاق حقوق عامه، و مقابله با کم فروشی در این مدت انجام شده است.

وی در خصوص صادرات و واردات نیز اظهارداشت: هزار و ۳۴۷ فقره اظهارنامه وارداتی و ۶۴ اظهارنامه صادراتی مشمول استاندارد اجباری شده و هزار و ۶۹۸ فقره اظهارنامه صادرات مشتقات نفتی صادر شده و ۶ هزار و ۹۵۸ تانکر نیز بازرسی شده و ۲ هزار و ۹۸۱ نمونه به آزمایشگاه ارسال شده است.

سرپرست اداره استاندارد استان قزوین یادآورشد: تشکیل ۳۶ جلسه کارگروه تعیین ماهیت، مطرح شدن هزار و ۶۹۱ پرونده در کارگروه ها، دریافت ۷۹ فقره پرونده هاب منطقه‌ای از استان گیلان، اعلام ۹۲ اظهارنامه محموله‌های مغایر و قاچاق به وزن ۳ هزار و ۴۵۶ تن و مطرح شدن ۵ فقره مکشوفه در کارگروه استان از دیگر اقدامات این اداره در سال جدید است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.