سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

۲۲۰ واحد تولیدی در ایلام طی ۲ سال گذشته احیا شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به احیای ۲۲۰ واحد تولیدی این استان طی ۲ سال گذشته، گفت: ۱۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در این استان برای تقویت و توسعه طرح‌های اشتغالزا جذب شده است.

شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار کرد:در ابتدای کار دولت سیزدهم، حدود ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در استان وجود داشت که تا کنون ۲۲۰ واحد از این تعداد در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و میراث فرهنگی به چرخه تولید باز گشته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم نیز برای احیای ۱۸۰ واحد مانده باقی‌مانده در دستور کار قرار دارد، افزود: از محل احیای واحد‌های راکد در سطح استان برای یک هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی جدید صورت گرفته و استان ایلام در سال گذشته در زمینه احیای واحد‌های راکد رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ابراز کرد: علاوه بر احیای واحد‌های راکد، تعداد ۲۲ واحد تولیدی دیگر نیز که توسط بانک‌ها تملک شده بود، از تملک خارج شده که یا به مالک بازگشته و یا در مزایده به سرمایه گذار دیگر واگذار شده و از این محل هم یک ظرفیت دیگر برای اشتغال در استان ایجاد شده است.

عباسی تصریح کرد: حدود ۱۴۸ واحد تولیدی دیگر نیز در استان با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اختصاص اعتبارات، افزایش ظرفیت تولید پیدا کرده و بر این اساس برای بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر دیگر نیز از این محل اشتغال ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه کل اعتبارات اختصاص یافته از محل تبصره ۱۸ به استان در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است گفت: در نهایت ۱۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در استان برای تقویت و توسعه طرح‌های اشتغالزا در استان جذب شد و بر این اساس بیش از سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات شناور سایر استان‌ها جذب شده است.

وی مطرح کرد: امسال هم اعتباری بیش از هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ به استان اختصاص یافته است که تا کنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ۱۷۶ طرح جذب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.