سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاز گرفتگی در زنجان چهار نفر را راهی بیمارستان کرد

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهر زنجان، چهار نفر را راهی بیمارستان کرد.

داریوش تقی لو رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه گاز گرفتگی در زنجان چهار نفر را راهی بیمارستان کرد گفت: این حادثه ساعت ۶:۲۳ دقیقه صبح امروز در یکی از مناطق شهر زنجان به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: چهار نفر در یک منزل مسکونی به علت نشت گاز از آب گرمکن گازی دچار مسمومیت شدند.

این مسوول ادامه داد:پس از اعلام این گزارش، عوامل اورژانس به محل حادثه مراجعه کرده و مصدومان را بعد از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی به بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان انتقال دادند.

وی با تاکید بر اینکه مونوکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تاکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

این مسوول یادآور شد: مسمومیت با مونوکسیدکربن یا گازگرفتگی، مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک مونوکسیدکربن ایجاد می شود.

به گفته رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان، این مسمومیت که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، گاز پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اغلب در زمستان رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز مونوکسیدکربن منتشر شده از وسایل مذکور امکان خروج نمی‌یابد و در محیط منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.