سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی صهیونیست‌ها از شروع انتفاضه در کرانه باختری

روسای امنیتی صهیونیستی در روز‌های اخیر چندین بار به بنیامین نتانیاهو هشدار داده‌اند که کرانه باختری در آستانه یک انتفاضه دیگر است.

به گزارش خبر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم و دیگر فرماندهان ارشد نظامی طی چند روز گذشته به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار‌ دادند که در بحبوحه جنگ علیه نوار غزه و خطر حزب‌الله در مرزهای شمالی اراضی اشغالی، این رژیم در خطر گشودن شدن جبهه جدیدی در کرانه باختری است. 

براساس گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، علاوه بر نتانیاهو، در این گزارش آمده است که به سایر اعضای کابینه جنگ، یوآو گالانت، وزیر جنگ و بنی گانتس، وزیر دفاع نیز در مورد احتمال ناآرامی‌های بزرگ در کرانه باختری هشدار داده شده است.

در این گزارش آمده است که این نگرانی فزاینده در پی خودداری رژیم صهیونیستی از پرداخت صد‌ها میلیون دلار درآمد مالیاتی متعلق به تشکیلات خودگردان فلسطین و امتناع از اجازه بازگشت حدود ۱۵۰۰۰۰ کارگر فلسطینی به مشاغل خود در اراضی اشغالی و شهرک‌ها است. با اشاره به امتناع نتانیاهو از برگزاری رای گیری در کابینه امنیتی، لغو این دو تصمیم تحت فشار وزاری کابینه در ائتلاف راست افراطی میسر نیست.

فرماندهان ارتش صهیونیستی در این خصوص گفته‌اند: ممکن است به دلیل نارضایتی ناشی از مشکلات اقتصادی و عدم ورود کارگران به اسرائیل، به انتفاضه سوم (در کرانه باختری) برسیم.

این درحالی است که شهرک‌نشنیان صهیونیست و ارتش صهیونیستی بارها از آغاز درگیری در غزه، به کرانه باختری یورش برده، مردم فلسطینی را اسیر کردند یا به شهادت رساندند. همچنین بارها تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد صهیونیست‌ها خانه‌های کرانه باختری را منفجر و تخریب کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.