سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای اولویت راهداری کرمانشاه

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای کرمانشاه اولویت راهداری استان است.

سیدشهرام کهریزی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : اصلی‌ترین اهداف راهبردی و رویکرد ما کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است که به همین منظور و با انجام برنامه ریزی و اهداف کارشناسی شده اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

️وی افزود: با کارشناسی‌های انجام شده یکی از مواردی که بیشترین تلفات جاده‌ای را در سال‌های گذشته داشته است تردد راکبین موتورسوار در محور‌های روستایی و فرعی بوده که برنامه‌های گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و توانسته‌ایم در ۶ ماهه اول سال‌جاری تلفات جاده‌ای را در راه‌های روستایی و فرعی ۱۰۰ درصد کاهش دهیم و به صفر برسانیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: برای انجام این مهم اقداماتی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت رعایت قوانین و مقررات و اهدا کلاه ایمنی انجام شده و در ۹ ماهه گذشته سال‌جاری طرح ایمن سازی راکبین موتورسیکلت در روستا‌ها و شهرستان‌ها به صورت مستمر در حال انجام است و تعداد ۵۸۶ کلاه ایمنی و ۲ هزار و ۳۴۴ برچسب ایمنی به راکبین موتور سیکلت اهدا و ۸۴۰ نفر ساعت نیز کلاس آموزشی برگزار شده است.

کهریزی بیان کرد: ارتقای ایمنی عابران پیاده، یکی دیگر از از اهداف راهبردی این اداره کل است که جامع هدف در طرح مدارس و دانش آموزان حاشیه راه‌ها بوده و در ۹ ماهه سال‌جاری، ایمن سازی فیزیکی ۴ مدارس حاشیه راه‌ها و آموزش یک هزار و ۹۵۰ نفر ساعت دانش آموزان حاشیه راه‌ها با برگزاری مسابقه و اهدا جوایز انجام شده است.

وی درباره دیگر اهداف راهبردی، گفت: کاهش معضل خستگی در رانندگان با برگزاری و اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در راهدارخانه‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی، بهبود رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با انتشار کتابچه، بروشور، تبلیغات محیطی بیلبورد، انتشار موشن‌گرافی و اینفوگرافی در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیمای استان کرمانشاه انجام شده که هدف اصلی فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات رانندگی است.

کهریزی درباره ارتقای وضعیت ایمن شبکه راه‌های استان، گفت: نگهداری و ترفیع، تعمیر و نوکوبی ۷۹ کیلومتر گاردریل، نصب ۳۴ کیلومتر نیوجرسی، نصب ۱۲ هزار عدد تودلی، گل‌گارد و مسیرنما بر روی نیوجرسی‌ها و گاردریل ها، اجرای بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی در راه‌ها، نصب ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو اخطاری، انتظامی و علائم، ایمن سازی و آشکارسازی ۷۵ مورد دوربرگردان و دماغه‌ها، نصب ۱۸ هزار و ۵۰۰ عددرفلکتور در حاشیه بزرگراه‌ها، احداث ۱۶ کیلومتر روشنایی طولی جدید در نقاط پرحادثه و گردنه‌ها انجام شده است.

️سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: ارتقای ایمنی دسترسی به شبکه راه‌ها از اهداف و رویکرد‌های بسیار مهم است که در این خصوص می‌توان به رفع ۳۹ نقاط پر حادثه در محور‌های مواصلاتی استان است که ۳۱ نقطه مستعد حادثه، هشت نقطه مصوب سال ۱۴۰۱ و نیز ۹ نقطه پرحادثه در حال انجام است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.