سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت غزه:

فلسطینیان با گرسنگی، تشنگی و بیماری مواجه هستند

وزارت بهداشت غزه از سازمان ملل خواست برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در غزه وارد عمل شود.

شرایط بحرانی در نوار غزه به دلیل جنگی که رژیم صهیونیستی به راه انداخته به حدی شدید است که بیم آن می‌رود فراتر از ۴ درصد از جمعیت این باریکه که تاکنون کشته و زخمی شده اند، ۹۶ درصد باقی مانده نیز به دلیل نبود امکانات به دلیل بیماری و گرسنگی جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که نهاد‌های بین المللی به دلیل نفوذ آمریکا و سایر کشور‌های غربی تاکنون نتوانسته اند از جان غیرنظامیان فلسطینی محافظت کنند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه خواهان مداخله سازمان ملل برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه در این باریکه شد. 

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار آواره فلسطینی در نوار غزه با مثلث مرگ ناشی از گرسنگی، تشنگی و بیماری مواجه هستند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این وزارتخانه آمده است: سازمان ملل و نهاد‌های زیرمجموعه آن باید اقدامات فوری و قاطع برای جلوگیری از فاجعه انسانی و بهداشتی که فلسطینیان آواره با آن مواجه هستند، انجام دهد. 

از نزدیک به ۲۳ هزار جان باخته جنگ غزه ۷۰ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند. از طرفی عدم دسترسی کافی به مواد غذایی و آب آشامیدنی در کنار نابودی زیرساخت‌های بهداشت و درمان و نبود امکانات دارویی جملگی منجر به بحرانی شده است که می‌تواند شمار جان باختگان ناشی از بیماری را به طور سرسام آوری افزایش دهد. 

آمریکا و کشور‌های اروپایی تاکنون در برابر وضعیت انسانی غزه سکوت پیشه کرده و از جنایات اسرائیل در این باریکه حمایت می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.