سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به چهارمحال و بختیاری

هفت هزار فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

مهدی مرادی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هفت هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی هرکدام به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اختصاص یافت.

وی افزود: به استناد مصوبه هیات وزیران و قانون برنامه ششم توسعه کشور، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون و قانون جهش تولید مسکن، دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

مرادی اضافه کرد: سهم استان از این تسهیلات، هفت هزار و ۵۰۰ فقره است که به متقاضیان دارای شرایط در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: به محض ابلاغ اعتبارات تسهیلات به بانک‌های عامل استان و شعب شهرستانی، امکان معرفی دارای شرایط توسط بنیاد مسکن به بانک‌های عامل و عقد قرارداد با بانک‌ها و دریافت تسهیلات میسر می‌شود که این موضوع در دستور کار و پیگیری و اقدام در اسرع وقت است.

مرادی گفت: این تسهیلات با تضمین سفته زنجیره‌ای و تضامین لازم از دستورالعمل اعطایی تسهیلات خُرد ابلاغیه تیرماه سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور احداث واحد مسکونی پرداخت می‌شود که نرخ سود مصوب این تسهیلات برای دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی پنج درصد و مجموع دوره ساخت و دوره بازپرداخت اقساط برای تمامی مشمولان طرح ۲۴۰ ماه است.

وی اظهار کرد: مهلت قانونی شروع به کار و اخذ مرحله اول تسهیلات با توجه به شرایط منطقه و فصل کاری، حداکثر شش ماه پس از انعقاد قرارداد با بانک عامل است و این تسهیلات به عاملیت بانک‌های صادرات، ملی، ملت، تجارت، سپه، رفاه کارگران، مسکن، کشاورزی و پست بانک در استان پرداخت می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.