سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه بیش از ۲۵هزار ساعت خدمات دریایی ایمن به انواع شناور‌ها در آبراه استراتژیک خور موسی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح عملکرد نه ماهه حوزه دریایی این اداره کل، از تردد هزار و ۹۴ فروند انواع شناور حامل کالای اساسی و تجاری خبر داد.

سجاد سبزیوند معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۷۰ فقره انواع گواهی‌نامه دریانوردی در بازه‌ی زمانی نه ماهه سال جاری صادر شده است، گفت:  به دنبال برگزاری ادواری آزمون‌های سراسری دریانوردی برای متقاضیانی که در مراکز آموزش دریانوردی تحت نظارت این اداره کل آموزش دیده‌اند، این تعداد گواهی شایستگی برای آنان صادر شده است.

او  افزود: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۹۳ ساعت خدمات راهنمایی و یدک‌کشی ایمن در قالب ۶ هزار و ۸۲۵ مورد عملیات به انواع کشتی‌های فله‌بر، کانتینری، تانکر‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات صنایع پتروشیمی همجوار بدون هیچ گونه حوادث و یا سوانح دریایی ارائه شد.

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  در تشریح این عملیات‌ها گفت: ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی به انواع کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات پتروشیمی همجوار توسط بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) نشان از اهمیت و نقش به‌سزای این مجتمع در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و تولید ناخالص داخلی دارد.

 سبزیوند می‌گوید: علاوه بر نقش حیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در واردات و تأمین کالا‌های اساسی کشور، مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۱ واحد فعال تولیدی و ۲۶ میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی‌های حامل کالا‌های خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری حمل و نقل دریایی می‌باشد.

تردد ایمن ۵۳۵ فروند شناور حامل کالای خطرناک در نه ماهه نخست امسال 

او  افزود: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تعداد ۵۳۵ فروند حامل مواد خطرناک (تانکر) در آبراه خورموسی با ایمنی کامل و بدون حادثه تردد کرده‌اند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: ارائه خدمات ترافیک دریایی شناور‌ها (VTS) از مهم‌ترین بخش‌های عملیات دریایی است که نقش به سزایی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تأسیسات، تجهیزات بندری و محیط زیست دریایی دارد.

سبزیوند با اشاره به ۳ هزار و ۷۰۰ مورد خدمات ارائه شده در این حوزه به منظور ارتقاء ضریب ایمنی دریانوردی در محدوده تحت نظارت، از انجام ۴۹ مورد امداد و نجات موفق به شناور‌های متردد خبر داد.

او  با اشاره به تعهدات بین المللی این اداره کل در اجرا و پیاده‌سازی الزامات معاهدات دریایی از انجام  هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی بر روی شناور‌های متردد به بندرامام خمینی (ره) و لنج‌های تجاری سجافی و شادگان طی مدت مذکور خبرداد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.