سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طعم سلامت در غذای دانشجویان وزارت بهداشت

جشنواره دستپخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بهبود افزایش کیفیت غذای دانشجویان در حال برگزاری است.

ناظر ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین برگزاری رقابت‌های منطقه ۷ این جشنواره گفت: در این جشنواره که اولین بار در حال برگزاری است و تا ۱۵ بهمن ادامه دارد، گروه‌های تهیه و توزیع غذای ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور در قالب ۱۰ منطقه در حال رقابت هستند.

محمدرضا عباسی افزود: پس از معرفی نهایی برگزیدگان همه مناطق، در مرحله بعدی، تیم ناظر وزارتخانه بهداشت، سر زده و بدون اطلاع قبلی از مرکز تهیه و توزیع غذای دانشجویی دانشگاه‌های شرکت کننده در بازدید، همچنین از دانشجویان درباره کیفیت غذا نظرسنجی می‌کنند و امتیاز می‌دهند.

او گفت: هدف از برگزاری جشنواره دستپخت، ارتقای سطح کیفی خدمات رفاهی دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است و این که بتوانیم به الگو و مدلی برای افزایش کیفیتی پخت غذا با رویکرد اصلی غذای سالم با در نظر گرفتن ذائقه دانشجویان برسیم.

عباسی اضافه کرد: برای حدود ۲۲ هزار دانشجوی ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور، روزانه حدود پنج هزار و ۶۰۰ تا ۶ هزار پرس غذا طبخ می‌شود.

مجتبی کرباسی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: این دانشگاه، میزبان رقابت چهار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهید صدوقی یزد، شهرکرد و کاشان بود.

در جشنواره دستپخت، بهترین گروه‌های تهیه و توزیع غذای دانشگاهی طبق ارزیابی کمی و کمی پخت غذا از سوی داوران، بازدید از محل غذاخوری‌ها و نظر سنجی از دانشجویان انتخاب و به عنوان الگو معرفی می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.