سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنانی‌ها بررسی سلامت خود را جدی بگیرند/ تمدید مهلت پویش ملی سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال تا سی‌ام دی‌ ماه با شرکت در پویش ملی سلامت، می توانند از وضعیت فشار خون و دیابت خود مطلع شوند.

قدس  گفت: ۴۸۰ هزار نفر در ۶ شهرستان جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را تشکیل می‌دهد که غربالگری افراد بالای ۱۸ سال شامل ۳۳۰ هزار نفر هدفگذاری پویش ملی سلامت هستند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ و ۴۰ سال و زنان‌باردار با یک ریزنشانه جزو جامعه هدف در «پویش ملی سلامت» غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون هستند.

قدس تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۵۳ و ۶۶ صدم درصد افراد هدفگذاری‌شده مورد غربالگری بیماری های دیابت و پرفشاری خون قرار گرفتند.

وی بیان کرد: ۱۶۵ هزار و ۳۰۲ نفر از جمعیت گروه هدف در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این پویش ملی شرکت کردند و سه‌هزار و ۹۰۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

وی ادامه داد: هزار و ۶۵۲ فرد مبتلا به دیابت و ۲هزار و ۲۵۵ فرد مبتلا به پرفشاری‌خون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه شناسایی شدند که این آمار نشاندهنده اهمیت اجرای این طرح ملی در راستای شناسایی بیماری‌های پنهان در جامعه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.