سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خالی بودن یک مجله تخصصی در حوزه قصه‌گویی در کشور

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت : جای خالی یک مجله تخصصی در حوزه قصه‌گویی در کشور احساس می‌شود.

فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم اختتامیه بخش علمی بیست وپنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمانشاه، با بیان اینکه به دنبال انجام یک فعالیت عمیق فرهنگی در حوزه قصه گویی در کشور هستیم، گفت : قصه پایه و اساس همه کار‌های هنری از فیلم و سریال گرفته تا انیمیشن و دیگر آثار هنری است و امروز دنیا روی قصه سرمایه گذاری می‌کند.

وی قصه را پایه گذار همه جریانات فرهنگی قلمداد کرد و گفت: همه هنر‌ها یک قصه پایه دارند، لذا در حوزه قصه گویی خیلی کار برای انجام دادن داریم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در دنیا از قصه بهره برداری اقتصادی می‌شود، گفت: امروز دنیا به سمت و سویی رفته که قصه را در خدمت اقتصاد گرفته و در پی ایجاد رونق اقتصادی از قِبَل قصه گویی هستند. 

فلاح با اشاره به جای خالی یک مجله تخصصی در حوزه قصه گویی در کشور، گفت: باید یک مجله وزین در حوزه قصه گویی داشته باشیم که هم اکنون جایش در کشور خالی است.

وی اشاره‌ای به ماجرای دختر کاپشن صورتی داشت و گفت: دختر کاپشن صورتی -دختری دو ساله به نام ریحانه سلطانی نژاد که به همراه هفت نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش در انفجار‌های تروریستی کرمان به شهادت رسید- می‌تواند به یک ظرفیت فرهنگی فوق العاده‌ای برای قصه گویی تبدیل شود. 

وی ادامه داد: باید قصه‌هایی همچون قصه دهقان فداکار و یا دختر کاپشن صورتی را که ظرفیت‌های فرهنگی فراوانی برای قصه گویی دارند را ثبت و ضبط کنیم و آن‌ها را جایگزین قصه‌هایی غیرواقعی مثل پطروس کتاب‌های درسی کنیم.

وی گریزی هم به ساختگی بودن ماجرای پطروس کتاب‌های درسی داشت و گفت: ماجرای پطروس یک قصه کاملا خیالی هلندی است. ماجرای پطروس به هیچ عنوان واقعیت خارجی نداشته، با این حال دستاورد‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی فراوانی از قِبَل این قصه ساختگی عاید کشور هلند شده است. 

وی با بیان اینکه قرآن به عنوان کتاب هدایت انسان‌ها به زبان قصه نوشته شده، گفت: در قرآن کریم ۲۸۶ قصه گنجانده شده که می‌تواند پیام ساز باشد، ولی تاکنون از این ظرفیت مهم استفاده نکرده ایم.

فلاح گفت: از همین امروز باید برای برگزاری مطلوب جشنواره بیست و ششم قصه گویی برنامه ریزی کنیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.