سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از ۹ هزار قلاده سگ در قزوین

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: ۹ هزار و ۱۶۰ قلاده سگ در ۹ ماه نخست امسال در سطح استان واکسینه شدند.

دکتر محسن ایمان دار رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: با تلاش بی وقفه همکاران واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، واکسیناسیون  ۹ هزار و ۱۶۰ قلاده سگ برعلیه بیماری هاری صورت گرفته و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل نیز ۱۰ درصد افزایش واکسیناسیون داشته ایم.

وی ادامه داد: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که عمدتا گوشتخواران اهلی و وحشی را درگیر کرده و سایر پستانداران به صورت تصادفی و غالبا از طریق گزش و بزاق آلوده، مبتلا به این بیماری می‌شوند.

ایمان دار بیان کرد: این بیماری به دلیل کشندگی بسیار بالا و وارد آوردن هزینه‌های درمانی، همه ساله باعث ایجاد تلفات و خسارت‌های اقتصادی فراوانی شده و از اهمیت ویژه‌ای نیز برای ما برخوردار است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین اضافه کرد: واکسیناسیون سگ در روستا‌ها از جمله اقدامات موثر در کنترل و پیشگیری از این بیماری است که این اداره کل نسبت به آن عزم جدی داشته و همچنین ۴۳ مورد گوشتخوار‌های اهلی و وحشی در گونه‌های ارزشمند دهکده طبیعت باراجین قزوین نیز در سال جدید علیه هاری واکسینه شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.